מצרים ואיראן צפויות לשלוח שגרירים למדינות בתוך חודשים, זאת כחלק מתהליך נרמול היחסים בין שתי המדינות, כך ציינו היום (רביעי) גורמים מצריים בשיחה עם The National. הם ציינו כי "סוכם עקרונית על קיום פגישה בין נשיא מצרים עבד אל פתח א סיסי, לבין מקבילו האיראני איברהים ראיסי", וכי הפגישה צפויה לצאת אל הפועל עד סוף השנה הנוכחית.

מעבר לגבול הישראלי: המדינה הערבית הבאה שתשפר את יחסיה עם איראן?
"אל תעזו לחשוב על זה": מצרים מזהירה את איראן על רקע המתיחות מול ישראל

הדיווח מתפרסם ימים לאחר ששליט עומאן, הסולטן היית'ם בן טארק אאל סעיד, קיים ביקור בן יומיים במצרים. גורמים רשמיים ציינו כי "במהלך הביקור, הוא שוחח עם א-סיסי על חידוש היחסים עם טהרן". כאמור, עומאן מקיימת יחסים הדוקים עם איראן ולעיתים קרובות נטלה על עצמה תפקיד מתווך בסכסוכים אזוריים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נשיא איראן ראיסי נוחת בשדה התעופה בדמשק (צילום: רויטרס)

איראן מצידה הדגישה כי היא מעוניינת בקיום יחסים טובים יותר עם מצרים, המדינה הערבית המאוכלסת ביותר. לעומת זאת, הממשלה המצרית שמרה על שתיקה בכל הנוגע לסוגיית היחסים עם איראן, אך כלי תקשורת מקומיים מדווחים בשבועות האחרונים על הפרשה צפוייה של היחסים. 

"היחסים המנורמלים עם איראן, כך לדברי הגורמים שצוטטו בידיעה, מבטיחים את רצונה הטוב של טהרן, ביחס למאמציה של קהיר ליצור קשרים כלכליים ומסחריים הדוקים יותר עם מדינות דוגמת עיראק, סוריה ולבנון, בהן יש לה השפעה משמעותית". הם הוסיפו עוד כי "מצרים תנסה במקביל לשכנע את איראן להפסיק, או לפחות לצמצם את תמיכתה בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי, שתי הקבוצות הפלסטיניות המיליטנטיות העיקריות ברצועת עזה".