אזהרה חריפה לפוטין: ראש כוח ואגנר יבגני פריגוז'ין טען כי אם הפלישה הרוסית לאוקראינה תמשיך לגמגם, הרוסים עלולים להתקומם ורוסיה עלולה לעמוד בפני מהפכה חדשה. את הדברים אמר בריאיון לבלוגר פרו-רוסי בו העביר ביקורת חריפה של המוכנות הצבאית של מוסקבה, שעלולה לחשוף עוד יותר את השסעים בהיררכיה הצבאית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

במקביל, הודיע פריגוז'ין כי קבוצת שכירי החרב הרוסית ואגנר החלה להסיג את כוחותיה מהעיר באחמוט שבאוקראינה. לדברי פריגוז'ין, הלוחמים שלו יסוגו ו"חיילים רוסים רגילים יעברו במקום כדי להחליף אותם".

כוח ואגנר מניף את דגל רוסיה בבאחמוט | מלחמת רוסיה אוקראינה

בראיון ארוך עם קונסטנטין דולגוב, פעיל פוליטי ובלוגר תומך במלחמה, טען פריגוז'ין, מייסד ומנהיג קבוצת שכירי החרב של וגנר, כי המלחמה הייתה "גול עצמי" כאשר במקום להוביל ל"פירוז" אוקראינה, אחד מהיעדים שהציב פוטין, הפלישה הפכה את "צבא אוקראינה לאחד החזקים בעולם" ואת האוקראינים ל"אומה המוכרת לכל העולם".

"אם, באופן ציורי, היו להם 500 טנקים בתחילת המבצע המיוחד, עכשיו יש להם 5,000", אמר. "אם היו להם 20,000 לוחמים שידעו להילחם, עכשיו יש להם 400,000. איך 'פירזנו' את זה? עכשיו מתברר שחילצנו את זה - הגיהנום יודע איך".

פריגוז'ין גם אמר כי חיילי מוסקבה אינם מוכנים להתנגד לכוחות הנאמנים לקייב גם כאשר הם נכנסים לשטח רוסיה. הוא שיבח את יכולות הצבא האוקראיני, והפציר במוסקבה להסלים את המאמץ המלחמתי שלה אם ברצונה למנוע סכסוך ארוך ויקר.

"אנחנו במצב שבו אנחנו יכולים פשוט להפסיד את רוסיה", אמר פריגוז'ין, והשתמש בקללות כדי להדגיש את הנקודה שלו. "אנחנו חייבים להנהיג חוק צבאי. אנו למרבה הצער חייבים להכריז על גלים חדשים של גיוס; אנחנו חייבים לשים את כל מי שמסוגל לעבוד על הגדלת ייצור התחמושת", אמר. "רוסיה צריכה לחיות כמו צפון קוריאה לכמה שנים, כביכול, לסגור את הגבולות... ולעבוד קשה".

פריגוז'ין הזכיר את הכעס הציבורי ברוסיה על אורח החיים המפואר של העשירים והחזקים והזהיר כי ההמון עלול להסתער על בתיהם עם קילשונים. הוא ציין את קסניה שויגו, בתו של שר ההגנה סרגיי שויגו, שנראתה נופשת בדובאי עם ארוסה, אלכסיי סטוליארוב, בלוגר כושר.

"ילדי האליטה מרשים לעצמם חיים ציבוריים, שמנים וחסרי דאגות", אמר פריגוז'ין. "החלוקה הזו עשויה להסתיים כמו ב-1917, עם מהפכה - כאשר תחילה החיילים יתקוממו, ואז משפחותיהם ומשפחות החללים ילכו בעקבותיהם".

פריגוז'ין אמר כי הצער של "עשרות אלפי קרובי משפחה" של חיילים שנהרגו עשוי להגיע לנקודת רתיחה, וממשלת רוסיה תיאלץ להתמודד עם כעס וחוסר שביעות רצון נרחבים שהחריפו אף יותר בשל הפער הכלכלי ביניהם לבין האליטות. הוא הזהיר שאם ההפסדים הרוסיים ימשכו, "כל הפילוגים הללו עלולים להסתיים במהפכה, בדיוק כמו ב-1917".

לדבריו, "קודם החיילים יתקוממו, ואחרי זה - יקומו יקיריהם. זה לא נכון לחשוב שיש מאות מהם - יש כבר עשרות אלפים מהם - קרובי משפחה של ההרוגים, וכנראה יהיו מאות אלפים - אנחנו לא יכולים להימנע מזה", אמר. "עצתי לאליטה הרוסית - קחו את הבנים שלכם, שלחו אותם למלחמה, וכשתלכו להלוויה, כשתתחילו לקבור אותם, אנשים יגידו שעכשיו הכל הוגן". 

ראש כוח ואגנר טוען: "השגנו שליטה מלאה בבאחמוט" | מלחמת רוסיה אוקראינה

פריגוז'ין מתח לעתים קרובות ביקורת על ההיררכיה הצבאית המסורתית של רוסיה, כאשר ביקש לנצח במאבק כוחות נגד מפקדים צבאיים כדי להוביל את המאמץ הקרקעי של פוטין במזרח אוקראינה. מוקדם יותר החודש הוא האשים את ראשי ההגנה הרוסים ב"עשרות אלפי" הרוגים של וגנר מכיוון שלא הייתה להם מספיק תחמושת.

אמש סיפק פריגוז'ין אמירה מפתיעה בנוגע לכוחות האוקראינים כאשר חשף: "אני מאמין שהאוקראינים היום הם אחד הצבאות החזקים בעולם". הוא כינה את הכוחות של קייב "מאורגנים מאוד, מאומנים מאוד והמודיעין שלהם ברמה הגבוהה ביותר, הם יכולים להפעיל כל מערכת צבאית בהצלחה שווה, סובייטית או נאט"ו".

כזכור, בימים האחרונים סבלה מוסקבה מבוכה כאשר קבוצה של רוסים נגד פוטין נכנסה לאזור בלגורוד בפלישה שגרמה לכעס ובלבול בקרב האנליסטים הצבאיים המשפיעים של רוסיה. כשנשאל על התקרית, אמר פריגוז'ין שכוחות ההגנה הרוסיים "ממש לא מוכנים להתנגד להם בשום צורה או צורה".

"הנה אנחנו עם אוקראינה, זה האויב שלנו, באמצע המלחמה, וקבוצות של חיל המתנדבים נכנסות ללא מאמץ ועוברות את הגבול בטנקים ובנגמ"שים ללא כל השלכה ומייצרות סרטונים משלהן", שיתף בתסכול.