יממה בלבד לפני שסוכני FBI ותובע מטעם משרד המשפטים בארה"ב ביקרו באחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, כדי להשיב מסמכים מסווגים, שניים מעובדיו העבירו לאחסון ארגזים שהכילו "ניירות רגישים", כך דווח היום (שישי) בעיתון "הוושינגטון פוסט". גורמים המעורים בפרטים ציינו כי העיתוי של העברת הניירות הוא חשוד, שכן המידע חדש מצביע על אפשרות של שיבוש הליכים מצדו של הנשיא לשעבר.

בנוסף, הגורמים ציינו בפני הוושינגטון פוסט כי התובעים אספו ראיות המצביעות על כך שטראמפ שמר מדי פעם מסמכים מסווגים במשרדו, במקום שבו הם גלויים לעין, ואף הראה אותם לאחרים. גורמים המעורים בפרטי החקירה, עולה כי ארגזי המסמכים הועברו לאחסון ב-2 ביוני, רקע לפני שגורמי אכיפת החוק הגיעו לאחוזה ב-3 ביוני. בערב ה-2 ביוני, באותו יום שבו שני עובדיו של טראמפ העבירו את הארגזים, פנה עורך דינו למשרד המשפטים, ואמר כי "הגורמים הרשמיים מוזמנים לבקר באחוזה ולאסוף את המסמכים". כאמור, יממה לאחר מכן, נערך החיפוש.

המסמכים שנמצאו באחוזה של טראמפ (צילום: REUTERS/Jim Bourg)
המסמכים שנמצאו באחוזה של טראמפ (צילום: REUTERS/Jim Bourg)

ביום החיפוש, עורכי הדין של טראמפ מסרו לפקידים מעטפה סגורה שהכילה 38 ממסכים מסווגים, ואישור חתום כי נערך "חיפוש" אחר המסמכים. כחלק מאותו ביקור, סוכני ה-FBI נכנסו לחדר האחסון, שבו אמרו עוזריו של טראמפ כי נשמרו ארגזים המכילים מסמכים מסווגים מתקופתו כנשיא. עם זאת, נאמר לסוכנים כי הם אינם יכולים לפתוח אף לא אחד מהארגזים או להסתכל על תכולתם. חודשיים לאחר מכן, סוכני ה-FBI הגיעו שוב לאחוזה, ומצאו יותר מ-100 מסמכים מסווגים, חלקם במשרדו של טראמפ, וחלק נוסף באחסון.

כזכור, החקירה נפתחה בעקבות חשד לפיו הנשיא לשעבר החזיק באופן לא חוקי מאוות מסמכים מסווגים שנלקחו מהבית הלבן אל אחוזתו במאר-א-לאגו. במסגרת החקירה שנפתחה, התובעים הציגו הפרכה חזקה של הביקורת על החיפוש חסר התקדים של ה-FBI במעונו של נשיא לשעבר, והראו בבירור כיצד טראמפ לא החזיר עשרות מסמכים מסווגים - גם לאחר שעורך דינו העיד כי סיפק את כל החומר המסווג שברשותו.