מלחמת רוסיה-אוקראינה: לפחות שני בני אדם מתו ו-23 בני אדם נפצעו במתקפת רקטות שביצע היום (שישי) הצבא הרוסי על מתקן רפואי בעיר דניפרו שבמזרח אוקראינה. בין הפצועים היו גם שני ילדים בני 3 ו-6, וצוותי ההצלה ממשיכים בפעולות החילוץ אחר לכודים נוספים. 

גבר בן 69 "רק עבר במקום כשהרקטה פגעה בעיר" וגופתו של אדם אחר "נשלפה מההריסות", אמר סרחיי ליסק, ראש המינהל הצבאי האזורי. לדבריו, 23 בני אדם נפצעו בהפצצה, מתוכם 21 מאושפזים ושלושה במצב אנוש, ולפחות ארבעה בני אדם נעדרים. 

השריפה כיסתה 1,000 מ"ר מהמתקן הרפואי, שבו נהרס חלקית בניין בן שלוש קומות, הוסיף ליסק. הוא הוסיף כי כוחות ההצלה עדיין מחפשים אנשים מתחת להריסות.

בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי "טרוריסטים רוסים שוב מבצעים פעולות נגד האנושות. במתקפה על העיר דניפרו נהרג אדם, תנחומי למשפחתו. עלינו להביס את הכוחות הבלתי אנושיים בהקדם האפשרי, האנשים שלנו זה הדבר היקר ביותר לאוקראינה". בתוך כך, באוקראינה טוענים כי העיר דניפרו הייתה נתונה במהלך הלילה למתקפה מסיבית, כשמשרד ההגנה האוקראיני טוען כי הצבא הצליח ליירט 10 טילים ו-25 כטב"מים.

נזק רב נגרם למתקן רפואי בעיר דניפרו (צילום: רויטרס)
נזק רב נגרם למתקן רפואי בעיר דניפרו (צילום: רויטרס)

המרכז הרפואי בדניפרו שנפגע ממתקפה רוסית (צילום: רויטרס)
המרכז הרפואי בדניפרו שנפגע ממתקפה רוסית (צילום: רויטרס)

במהלך היממה האחרונה ביצעה רוסיה סדרה של תקיפות באמצעות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, באזור קייב ודניפרו. המתקפה החלה בערב יום חמישי בשעה 22:00 (שעון מקומי) ונמשכה ברציפות עד היום בבוקר. המושל האזורי בדניפרו סיפר כי "זה היה לילה קשה, האויב הרוסי תקף בצורה מאסיבית", וציין כי בין המל"טים שהופלו, היו גם "שאהד-136", מתוצרת איראן. בנוסף, גורמים אוקראינים עדכנו כי במתקפה על העיר קייב, שיגרה רוסיה טילים מסוג Kh-101/Kh-555, ממפציצים אסטרטגיים מסוג Tu-95, מאזור הים הכספי, אך כולם "זוהו והושמדו".

במקביל, כלי תקשורת ברוסיה דיווחו במהלך היום, כי אוקראינה תקפה בשני אזורים הדרום רוסיה, באמצעות רקטות וכטב"מים, אך אלו יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית. על פי הדיווח, התקיפה אירעה בעיר קרסנודר, ונגרם נזק לבנייני מגורים ומשרדים. ראש עיריית קרסנודר, יבגני נאומוב, עדכן כי "כל שירותי החירום פועלים במקום וסיבות האירוע נבדקות, התושבים מתבקשים להישאר רגועים". עוד טענו הרוסים, כי טיל אוקראינה יורט באזור רוסטוב.

בצל הדיווחים על המתקפה הרוסית, סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, דמיטרי מדבדב, אמר כי "המשא ומתן עם אוקראינה הוא בלתי אפשרי כל כך עוד זלנסקי נמצא בשלטון. הכל תמיד מסתיים במשא ומתן, וזה בלתי נמנע, אבל כל עוד אנשים כמו זלנסקי ודומיו נמצאים בשלטון, דעתה של רוסיה בנושא השיחות לא תשתנה".