נבילה מסראלי, הדוברת לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, התייחסה היום (ראשון) למלחמה באוקראינה, וכתבה בטוויטר כי "רוסיה תישא באחריות לתקיפות שבוצעו באזורים אזרחיים".

מתקפה רוסית על מרפאה בעיר דניפרו: שני הרוגים ועשרות פצועים, בהם ילדים
ביום השנה להקמת קייב: מתקפה רוסית חסרת תקדים על העיר
חשש בצמרת הרוסית: האם הצבא לא יוכל להגן על חצי האי קרים?

"ההתקפות הברבריות של רוסיה נמשכות, הורגות ומטילות טרור על אזרחים: מתקפה על בית חולים בדניפרו, כעת קייב. המנהיגים והעבריינים הרוסים יישאו באחריות. אנחנו נשארים מחויבים לעזור לאוקראינה להגן על עצמה", כתבה.

התקיפות אתמול על קייב הגיעו לאחר ששני בני אדם נהרגו ויותר מ-30 נפצעו כשטיל רוסי פגע ביום שישי במתקן רפואי בעיר דניפרו שבמזרח המדינה. סרגיי מובצ'אן בן ה-50, תושב קייב, סיפר שהמתקפה הותירה אנשים "בהלם". "הרוסים מפחידים אותנו. אבל אני חושב שזה ייסורי המשטר שלהם", הוסיף.

מלחמת רוסיה-אוקראינה: תקיפת מל"טים מתאבדים בקייב (צילום: רויטרס)

בתוך כך, ראש לשכתו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, אנדריי ירמק, אמר כי אוקראינה תצטרך ערבויות ביטחוניות עם כניסתה לחברות בנאט"ו . בשיחה עם האתר "Voice of America", הוא אמר: "אנחנו לא מדברים על סעיף 5 של נאט"ו עד שנהיה חברים בנאט"ו. כלומר, מדובר בערבויות ריאליות לחלוטין". כזכור, סעיף 5 של נאט"ו הוא המנהג לפיו התקפה על חבר נאט"ו אחד נתפסת כהתקפה על כולם, מה שאמור לעורר תגובה משותפת.

"לגבי ערבויות בטחוניות", הוסיף, "אתה יודע שהנשיא זלנסקי התחיל לדבר על זה לפני חודשים רבים, שאנחנו צריכים ערבויות ביטחוניות בדרך לחברות שלנו בנאט"ו. כי הערובה העיקרית היא חברות בנאט"ו. נאט"ו היא הברית החזקה בעולם כיום. כולם מודים בזה. ואני בטוח שזה יהיה ככה".

כזכור, כ-40 רחפנים רוסים תקפו מבנים ממשלתיים בקייב, בירת אוקראינה. התקיפות התרחשו בסוף השבוע שבו חגגה המדינה את יום היווסדותה של קייב, לפני יותר מ-1,500 שנה. התקיפה גרמה לפגיעה בשכונות רבות בעיר, שבה חיים כשלושה מיליון אזרחי אוקראינה, בין היתר בשכונות לשימור היסטורי.