מייסד ומנהיג "כוח ואגנר", יבגני פריגוז'ין, אמר היום (ראשון), כי הוא משוכנע שבכירים בקרמלין אסרו דיווחים עליו בתקשורת הממלכתית. פריגוז'ין נחשב לחבר הבולט ביותר במעגלו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וזכה לפרסום נרחב במהלך המלחמה.

"הפלישה לאוקראינה - גול עצמי של פוטין, רוסיה צריכה להחיל משטר צבאי": פריגוז'ין בביקורת נוקבת

כזכור, פריגוז'ין הכריז על ניצחון בבאחמוט בשבוע שעבר. עם זאת בעצם הכרזתו, הוא הפר את הטאבו של פוטין, שכן פרסם את דבר הניצחון לפני אישורו של הנשיא. לאחר מכן, התקשורת הרוסית בחרה שלא לדווח על ההישג המשמעותי במשך קרוב ליממה. במקביל להתעלמות, התקשורת הרוסית בחרה גם לא לשדר את נאום הניצחון של מנהיג "כוח ואגנר". בנאומו, פריגוז'ין השתמש בשורה של פתגמים רוסיים כדי לצחוק על "האחראים לאיסור" לכאורה שלו, "מה שאסור תמיד מתוק יותר, "ואגנר הם לא חתיכת סבון חלקלק שהפקידים התרגלו לדחוף לכל מקום", "ואגנר הם מרצע, סטילטו שאי אפשר להסתיר".

"אני משוכנע לחלוטין שהם אסרו דיווחים עלינו", אמר פריגוז'ין, "בירוקרטים ברמה גבוהה, שאותם מגדלים הקרמלין, מנסים לסתום את הפה של כולם כדי שלא ידברו על ואגנר, רק נותנים לנו דחיפה נוספת למוטיבציה".

גישה כזו, לדבריו, תעורר תגובת נגד מהעם הרוסי, "בטווח הארוך, חודשיים או שלושה, הם יקבלו סטירת אצבע משולשת מהעם על הניסיון לסתום לכולם את הפה והאוזניים".