נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בעל ברית קרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, טען כי מדינות אשר יעמדו לצד רוסיה במלחמתה נגד אוקראינה יקבלו נשק גרעיני. לדבריו, "זה מאוד פשוט. מדינות צריכות להצטרף לאיחוד של בלארוס עם רוסיה, וזהו: יהיה נשק גרעיני לכולם".

לוקשנקו היה זה מכבר תומך נלהב של פוטין, ולאחרונה העניק תמיכה צבאית למוסקבה בפלישה לאוקראינה, מדינה שבלארוס גובלת בדרום. חיילים רוסים הורשו לבצע תרגילים צבאיים בשטח בלארוס ומאוחר יותר נכנסו לאוקראינה מבלארוס עם תחילת הפלישה בפברואר האחרון. למרות שלא ידוע על חיילים בלארוסים שנכנסו לסכסוך באוקראינה, תמיכתה מרוסיה עוררה מחלוקת על הבמה העולמית.

במהלך ראיון עם התועמלן הרוסי, פאבל זרובין, שצולם בשבוע שעבר ופורסם אמש באוקראינסקה פרבדה, טען לוקשנקו כי כל המדינות שיצטרפו לברית "מדינת האיחוד" בין רוסיה לבלארוס יקבלו נשק גרעיני, וכינה את הסיכוי "הזדמנות ייחודית להתאחד".

"אם מישהו מודאג... אני לא חושב שקאסים טוקאייב מודאג מזה, אבל אם משהו פתאום קורה, אז לאף אחד לא אכפת שקזחסטן ומדינות אחרות מקיימות את אותם יחסים קרובים כמו שיש לנו עם הפדרציה הרוסית", אמר לוקשנקו. "זה מאוד פשוט. מדינות צריכות להצטרף לאיחוד של בלארוס עם רוסיה, וזהו: יהיה נשק גרעיני לכולם".

לפי הדיווחים, רוסיה מחזיקה בכ-2,000 ראשי נפץ גרעיניים טקטיים פעילים, ולאחרונה בחרה להתקדם עם תוכניות לפרוס חלקם בבלארוס לראשונה מאז נפילת ברית המועצות ב-1991, לפי רויטרס.