בני זוג בריטים טוענים כי הם מצאו מקדש מאולתר לילדה הנעדרת מדלן מקאן סמוך למאגר המים אלגרבה בעיר סילבס שבפורטוגל, שבו ערכה המשטרה חיפושים בשבוע שעבר. השניים, ראלף ואן, אמרו היום (שני) ל"דיילי מייל" הבריטי שהם מצאו את המקדש "המוזר" שבעה חודשים לאחר שמקאן נעלמה לפני 16 שנים.

קצה חוט? נמצא "רמז רלוונטי" בחיפושים אחר מדלן מקאן

16 שנים אחרי היעלמותה: הוריה של מדלן מקאן פרסמו הודעה כואבת

בני הזוג ציינו כי הם דיווחו על המקדש למשטרה הפורטוגלית אך לאחר הדיווח "לא שמעו מהשוטרים".

לדבריהם, במקדש היו מספר אבנים, זר של חבצלות לבנות וצילום של הנעדרת.

בני הזוג, שמבקרים בקביעות בבית הנופש שלהם ליד מאגר אלגרבה, דיווחו בשנית על המקדש למשטרה לאחר שהחשוד העיקרי במעורבות בהיעלמות הילדה, כריסטיאן ברוקנר, נעצר על ידי המשטרה הגרמנית ב-2020.

ברוקנר ממשיך להכחיש שיש לו יד בפרשה, וכתב במכתב שהגיע לידי ה"דיילי מייל": "אני לא מפלצת. העולם מאמין שהרגתי את מאדי, לא עשיתי זאת".

ב"דיילי מייל" דווח ביום שישי האחרון כי צוות החיפוש אחר הילדה הנעדרת איתר "רמז רלוונטי" במהלך מבצע החיפושים בפורטוגל. הממצא יועבר למעבדה לבחינת תוצאות הבדיקה הפורנזית, אולם התהליך עשוי לקחת מספר חודשים עד לסיום הניתוח המלא של הממצא.

חיפושים אחר מדלן מקאן בפורטוגל (צילום: רויטרס)
חיפושים אחר מדלן מקאן בפורטוגל (צילום: רויטרס)

לפי הדיווחים, החוקרים סרקו שטח נרחב במאגר אלגרבה בפורטוגל וחפרו שמונה בורות כדי לאסוף דגימות מהשטח. כל מה שנאסף יישלח לבדיקת תיאום DNA בגרמניה. בין הפריטים שנאספו מהאזור הרלוונטי נשלחו למעבדה רצועת חזייה, פיסות לבוש ופריטי פלסטיק.