סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה היום (שני) כי כוחות הביטחון עצרו חוליית טרור המקושרת לישראל. גורם רשמי במערכת המשפט באיראן מסר לסוכנות הידיעות כי החולייה שמונה 14 חברים, תכננה לבצע מספר התנקשויות במטרות שונות. 

בחודש ספטמבר האחרון דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" כי המשרד למודיעין ולביטחון לאומי של הרפובליקה האסלאמית עצר 12 בני הדת הבהאית במחוז מזנדאראן, בצפון המדינה, בחשד לריגול למען ישראל. על פי הדיווח "חברי הארגון הציוניים זוהו ונעצרו בערים שונות במחוז".

כמו כן, על פי הדיווח, שניים מראשי ארגון הריגול, הוכשרו ב"בית הצדק העולמי", אשר שוכן במרכז הבהאי בחיפה, והקימו תא ריגול עם חברים אחרים בארגון ברחבי המחוז הצפוני. בהמשך ההודעה של משרד המודיעין האיראני נאמר כי "חברי הארגון תקשרו באופן חשאי, והסתמכו על בסיס הודעות שנשלחו מחיפה והמשטר הציוני. הודעות אלו שימשו את חברי הארגון במדינה". במקביל, מנהלת המודיעין הכללי של מחוז מזנדאראן מסרה כי "כל פעילות של רשתות ריגול הקשורות למשטר הציוני לפעילות האנטי-מהפכנית, מפוקחת מקרוב על ידי המודיעין, וסוכניהם יטופלו באופן נחרץ".

זוהי הפעם השנייה שבה המודיעין האיראני מדווח כי עצר חשודים בריגול למען ישראל מהדת הבהאית. בתחילת חודש אוגוסט האחרון, דווח על מעצרם של "אנשי מפתח בדת הבהאית" באשמת ריגול. משרד ההגנה האיראני מסר כי הם היו "חברים בהנהגה המרכזית של הדת" וכי הם קשורים ישירות למרכז "בית הצדק העולמי" שבסיסו בעיר חיפה בפלסטין הכבושה".

בתוך כך, האיראנים דיווחו כי מסמכי המודיעין העידו שהמרכז קשור "לרשת ריגול ציונית". עוד דווח כי "על הרשת הוטלו משימות שונות לרבות הפצת הדת הבהאית בהיקפים נרחבים והסתננות לקבוצות חינוך באיראן". כמו כן, חברי הרשת "קיימו מספר פגישות עם הצוות הציוני והגישו דו"חות על המשימות שהטילו עליהם".