מגזין "האקונומיסט" הבריטי ערך סקירה לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית, וטען כי הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ צפוי לחזור לבית הלבן. המגזין מנה את הסיבות לכך, על אף התיקים הפליליים עמם הוא מתמודד. 

יאיים על טראמפ? המושל שצפוי להכריז על ריצה לנשיאות ארה"ב
רון דה סנטיס הכריז על ריצתו לנשיאות ארצות הברית

ראשית, טענו במגזין כי בניגוד למערכת הבחירות ב-2016, אז הייתה הרגשה מסוימת כי טראמפ "משתלט על המפלגה הרפובליקנית", כיום, אחוז גבוה מכלל הרפובליקנים תומכים בו, מה שהופך אותו למועמד המוביל להתמודד בסוף השנה הבאה מול הנשיא המכהן ביידן. 

דונלד טראמפ מודיע על ריצה בבחירות לנשיאות 2024, קרדיט: רויטרס

עוד טענו כי הקמפיין של טראמפ "מאורגן טוב יותר", מזה בו הפסיד לביידן, ואף ממערכת הבחירות בה ניצח את הילארי קלינטון ונכנס לבית הלבן. כמו כן, המגזין הציג סקרים שנערכו לאחרונה, בהם מוביל טראמפ ב-33% על מי שמתמודד מול על ראשות המפלגה, מושל פלורידה רון דה סנטיס. 

טענה נוספת אותה הציגו במגזין, היא כי בתקופת הזמן המקבילה במערכת הבחירות בהן הכריע את קלינטון, זכה הנשיא לשעבר לתמיכה פחותה מזו לה הוא זוכה כעת. בתוך כך, מקורבים לטראמפ מרוצים מהצטרפותם של מועמדים נוספים למירוץ על ראשות המפלגה הרפובליקנית, מה שלטענתם מגדיל את סיכויו לנצח. 

"יש מי שחושב שבשלב הזה, הבוחרים ינטשו את טראמפ בהמוניהם. אבל כאשר מוקדם יותר השנה, חבר מושבעים מצא שהוא תקף מינית אישה לפני 30 שנה, לפסק הדין לא הייתה השפעה ניכרת עליו", נטען במגזין. עוד נכתב: "מסתבר שטראמפ מיומן בלשכנע את הבוחרים הרפובליקנים שהוא הקורבן האמיתי".