גופתו של גמלאי כוחות הביטחון הישראלי שנהרג באיטליה עושה הלילה (רביעי) את דרכה לארץ. בתוך כך, כלי תקשורת באיטליה דיווחו פרטים חדשים על האסון, מהם עולה כי אנשי המודיעין הישראלים שהיו על הסירה שטבעה לא תכננו מראש את השיט, אלא החליטו לצאת אליו ברגע האחרון, לאחר שהפגישה שקיימו התארכה והם פספסו את הטיסה שלהם. באירוע נהרגו כאמור ארבעה בני אדם.

"הישראלים ששרדו את האסון הוחזרו במהירות לישראל במטוס צבאי"

לפי ה"קוריירה דלה סרה", אנשי הביון הגיעו לפגישות סודיות במחוז לומברדיה, במהלכן החליפו מידע ומסמכים מסווגים. בשל התארכות הפגישות, החמיצו הישראלים את הטיסה, והחליטו להאריך את השהות שלהם ולבלות באזור בסוף השבוע.

אחד הנוכחים בפגישות הכיר ככל הנראה את הסקיפר, והציע לצאת לשיט ביאכטה שלו, על פי הדיווחים כדי לחגוג יום הולדת לאחד מאנשי הביון. מחקירת המקרה עולה כי הקברניט התעלם מתחזית מזג האוויר, לפיה הים סוער והרוחות עלולות להגיע למהירות של 100 קמ"ש, עד כדי כך שטיסות באזור נדחו.

נוסף על כך, הסקיפר, שאיבד את זוגתו באסון, חשוד כי העלה 23 נוסעים לסירה שלו, שאורכה 15 מטרים בלבד, למרות שיכולת הקיבולת שלה היא 15 בני אדם בלבד. לפי החשד, ייתכן כי עומס האנשים הקשה על התמודדות כלי השיט עם הסערה. בשל החשדות נגדו, מעריכים באיטליה כי הוא עלול להיות מואשם הריגה.

כתוצאה ממזג האוויר הסוער, נקלעה הסירה לרוחות עזות במיוחד תחת ענן "קומולונימבוס" אימתני, שבמקרים קיצוניים יכול אף לגרום לטורנדו. על פי עדי ראייה, היאכטה התהפכה בתוך שניות ספורות, וארבעה מנוסעיה טבעו למוות.

יתר הנוסעים התחילו לשחות לכיוון החוף, שהיה במרחק של כ-150 מטרים. בשלב זה, כמה בעלי כלי שיט שהספיקו להגיע לחוף החליטו לחזור למים ולנסות לסייע לניצולים, תוך סיכון חייהם. עד אז, היה נראה כי מדובר בתאונה שגרתית. אולם, העמימות סביב זהות ההרוג הישראלי והאירועים שלאחר האירוע, עוררו סימני שאלה.

בהמשך, כך לפי הדיווחים באיטליה, נודע כי עשרת הישראלים שניצלו פונו במהירות על ידי מטוס צבאי. במקביל, איטלקים שפונו לבתי חולים הועברו משם בחשאיות והדירות של יתר הסוכנים, שנשכרו עבור לילה נוסף, פונו גם הן במהירות הבזק, על פי דיווחים כדי לטשטש עקבות.