"בריטניה נמצאת כעת מלחמה לא מוכרזת נגד רוסיה", כך אמר היום (רביעי) סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית דמיטרי מדבדב, אחד ממקורביו של פוטין ומי שכיהן בעבר כנשיא וראש ממשלת רוסיה. נשיא רוסיה לשעבר אף הוסיף וטען כי "בכירים בריטים מטומטמים הם מטרה צבאית לגיטימית". 

"רוסיה תישא באחריות ההתקפות הברבריות": האיחוד האירופי במסר מאיים לפוטין

דבריו של מדבדב מגיעים לאחר ששר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי, אמר כי לאוקראינה יש את הזכות "להקרין כח מעבר לגבולותיה" בעקבות פלישת רוסיה לשטחה. 

מדבדב טען בתגובה כי "הפקידים הרשמיים המטומטמים של בריטניה, האויב הנצחי שלנו, צריכים לזכור שמדינתם מנהלת מלחמה לא מוכרזת נגד רוסיה". 

ולדימיר פוטין, דימטרי מדבדב  (צילום: Sputnik/Dmitry Astakhov/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין, דימטרי מדבדב (צילום: Sputnik/Dmitry Astakhov/Pool via REUTERS)

"בשל כך", הוסיף, "כל אחד מהגורמים הרשמיים הציבוריים שלה, בין אם מדובר בפקידים צבאיים או אזרחיים, יכולים להיחשב כמטרה צבאית לגיטימית". 

אתמול, כאמור, דיווחו הרשויות ברוסיה על מתקפת כטב"מים במוסקבה, כאשר על פי הדיווחים כלי הטיס פגעו במספר מבנים בעיר וגרמו לנזק. 

בנאום לילי שנשא נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, בעקבות המתקפה הוא אמר כי "הטרור הרוסי מפסיד, טילי הפטריוט הנמצאים בידי האוקראינים מבטיחים שניירט מאה אחוז מהטילים הרוסיים. כשהעולם מגביר את הלחץ על רוסיה, כולל סנקציות, כשהבידוד של רוסיה גדל, כהשותפים שלה מתביישים בקרבה למוסקבה, הטרור הולך לאיבוד". זלנסקי הוסיף כי "אף אחד בעולם לא משתמש בנשק נגד הרוע בצורה יעילה יותר מאשר האוקראינים, זו משימה עולמית למנוע מרוסיה להפוך את הטרור למשהו שגרתי בעולם".