ב"וושינגטון פוסט" דווח היום (חמישי) כי לפי מסמכים מסווגים שהודלפו לעיתון, איראן מספקת נשק לכוחות חמושים בסוריה ומתכוננת לתקוף חיילי ארה"ב במדינה, תוך שהיא משתפת פעולה עם רוסיה על אסטרטגיה רחבה יותר להרחקת אמריקאים מהאזור.

דיווח: ארצות הברית פועלת לקידום מהלך דיפלומטי מול איראן בנוגע לתוכנית הגרעין שלה
"מתקפת נגד קונבנציונלית והרס נורא": כך עלולה להיראות תגובת איראן לתקיפה ישראלית

כמו כן, דווח כי איראן ובעלות בריתה מאמנות כוחות חמושים להשתמש בפצצות חודרות שריון חזקות המיועדות במיוחד לכלי רכב צבאיים אמריקאים ולהרוג אנשי צבא ארה"ב. למעשה, דבר זה עלול לקרב את איראן לעימות ישיר מול ארצות הברית לאחר שהם כבר תקפו באמצעות מל"טים שישה אנשי שירות אמריקאי. בנוסף, דווח כי איראן החביאה כלי נשק בתוך הסיוע שנועד אחרי רעידת אדמה בטורקיה ונעצר בסוריה כדי לפגוע בחיילים אמריקאים.

במקביל, דווח לאחרונה כי ברט מקגרק, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון, ביקר לפני כשלושה שבועות בחשאי בעומאן, ודן עם בכירים מקומיים באפשרות של ביצוע מהלך דיפלומטי מול איראן, בנוגע לתוכנית הגרעין שלה. 

הביקור מגיע לאחר שסוכנות הידיעות האיראנית "Mehr", טענה כי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) סגרה שתי חקירות נגד איראן על הפרות במסגרת תוכנית הגרעין. על פי הדיווח, אחת החקירות שנסגרו, עסקה בגילוי אורניום מועשר ברמה של 83.7%. בנוסף, איראן טוענת כי סבא"א סגרה חקירה בתיק נוסף, הקשור לאתר שחשפה ישראל ב-2019, הממוקם בסמוך לעיר אבדה שבדרום מערב איראן.