אוקראינה ממשיכה לתקוף ברוסיה: גורם רוסי מסר הבוקר (שישי) לרשת CNN כי מתקפת מל"טים אירעה על מתקני אנרגיה בעיר סמולנסק, במערב המדינה, וכי לא נגרם נזק. כמו כן, על פי הדיווחים מכלי התקשורת ברוסיה, אוקראינה תקפה גם במהלך הלילה את העיר קורסק, ונגרם נזק למספר מבנים. גורמים במוסקבה מזהירים כי התקיפות האחרונות שבוצעו על ידי אוקראינה, מראים כי המלחמה גולשת לשטחה של רוסיה.

כמו כן, באוקראינה דיווחו כי שני בני אדם נפצעו במהלך תקיפות של הצבא הרוסי באזור הבירה קייב. משרד התובע הכללי במדינה ציין כי הפצועים הם ילד בן 11 וגבר נוסף כבן 68 שאושפז בבית החולים. חיל האוויר של אוקראינה מסר כי סך הכל בהלך הלילה, יורטו כ-15 טילי שיוט, ו-21 כטב"מים איראניים מדגם שהאד-136.

המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)
המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)

המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)

בתוך כך, איגור "סטרלקוב" גירקין, מנהיג הכוחות הבדלנים במחוז דונייצק לשעבר, הידוע כמי שמבקר את פוטין באופן פומבי, אמר כי "כוחות הצבא של אוקראינה מצאו את החולשה היחסית של הקרמלין". לדבריו, "האויב (אוקראינה) באמת התחזק, יצר צבא שמוכן לקרב". בהודעה שפרסם בחשבון הטלגרם שלו, דחה את "ההצלחות" של הצבא הרוסי לאחרונה, וציין כי "אוקראינה לא מתביישת בכלום, היא מרגישה מספיק חזרה, ומבינה את הכוח הנוכחי שלה מול החולשה היחסית של מוסקבה".

גירקין עוד הוסיף כי "מבחינה מבצעית סביר להניח שמפקדים רוסים בשטח מנסים לגייס כוחות מילואים ולמקום אותם במקומות שבו הם מאמינים שתתרחש 'מתקפת הנגד' של אוקראינה".

לאחרונה, תקף גירקין את הפיקוד הצבאי הבכיר של רוסיה ואמר כי "אידיוטים מובילים את המלחמה באוקראינה". כמו כן, הדגיש כי "כוחותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הנלחמים באוקראינה הולכים לקראת תבוסה צבאית". באוקראינה. לדבריו, "יש לזה השפעה שלילית ביותר על המצב בכל המדינה, בכל המדינה שלנו", אמר גירקין. "אני לא מפחד לומר שאנחנו הולכים לקראת תבוסה צבאית", חזר. "במהלך החורף, לא הצלחנו לדחוף את האויב אחורה אפילו 10 קילומטרים מדונייצק וזה לא בגלל שעזבנו את חרסון. התגלגלנו אחורה מאזור חרקוב. ​​התגלגלנו אחורה מקרבת קייב", אמר גירקין.