חמישה ימים עברו מאז האסון בו טבעה הסירה "גוד-אוריה" באגם מאג'ורה בצפון איטליה, וממשיכים להתפרסם באיטליה פרטים חדשים על האירוע. הבוקר (שישי) דיווח העיתון האיטלקי "לה רפובליקה" כי אנשי המוסד והמודיעין האיטלקי שהיו על הסירה פעלו למנוע מאיראן להשיג נשק אסטרטגי. על פי הדיווח, התהפכות הסירה, שבעקבותיה גם נהרג איש מוסד, הובילה לחשיפת הפעולה.

אמש דווח בכלי התקשורת באיטליה, כי באזור בו התרחש האסון ישנם אוליגרכים רוסים רבים, הלוקחים חלק בפעילות העברת הכטב"מים מתוצרת איראן למוסקבה. כמו כן, באיטליה דיווחו על השתלשלות האירועים שהובילו לאסון - בשעות הבוקר המאוחרות של יום ראשון ה-28 במאי, ירדו מספר סוכנים חשאיים במסווה תיירים, 21 נשים וגברים מארגונים באיטליה ומהמוסד בישראל, לסירה בסלובניה אשר הובילה אותם אל האי dei Pescatori, הקטן ביותר מבין האיים הבורומאים באגם מאג'ורה שבצפון איטליה. כידוע, לאחר זמן מה בו שהו על הסירה, היא התהפכה בעקבות מזג האוויר הקיצוני וכתוצאה מכך נהרג סוכן המוסד לשעבר.

כאמור, איש מוסד נהרג באסון באיטליה והובא למנוחות בבית העלמין באשקלון. בתוך כך, העיתון האמריקאי "ניו יורק טיימס" דיווח כי האיש השתייך ליחידה האחראית על קשר סמוי עם שירותי מודיעין זרים, כך לפי גורם ביטחון בכיר לשעבר. למרות שפרש משירות במוסד, הוא המשיך לשרת במילואים בארגון והגיע יחד עם עמיתיו לאיטליה כחלק מיחסי שיתוף פעולה בין ארגוני הריגול הישראליים והאיטלקיים, הוסיף הבכיר לשעבר.