מוקדם יותר הבוקר (שישי) האוקראינים דיווחו כי הם הפילו ויירטו 36 טילים וכטב"מים ששוגרו לעבר אזור הבירה קייב וסביבתה, ומתקפה זו מגיעה לאחר שרק יום קודם לכן שתי נשים וילד נהרגו במתקפת טילים רוסית על קייב גם כן.

בצד השני, השבוע התרחשה מתקפת כטב"מים נדירה על מוסקבה. על פי הדיווחים, כלי הטיס פגעו במספר מבנים בעיר וגרמו לנזק. הרשויות המקומיות טענו כי יותר מעשרה כטב"מים נוספים הופלו. ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, מסר כי כל שירותי החירום של העיר הוזעקו לאזורים שנפגעו, וכי תושבים פונו מהבתים שניזוקו בתקיפות.

כך, בחודש האחרון חלה עלייה במתקפות של רחפנים והפגזות בשטח שאינו נמצא ישירות בקו החזית - משני הצדדים. מומחים חלוקים באשר לסיבות העומדות מאחורי ההסלמה הנוכחית. 

"ברור שהצד האוקראיני רוצה להביא את אימת המלחמה גם לרוסיה", אמר מומחה אוסטרי לרוסיה לסוכנות הידיעות הגרמנית DW. "הם רוצים להעביר מסר לרוסים, שהממשלה שלהם לא יכולה להגן עליהם, בין אם באזורי הגבול או במוסקבה". המומחה הוסיף כי הדבר ערער את ניסיונות הקרמלין "לייצר רושם לאזרחיה שאין מלחמה. ובכלל, שהכול נורמלי".

עם זאת, גורם צבאי במשרד בברלין של המועצה האירופית ליחסי חוץ, אמר שחשוב להבחין בין התקפות המל"טים על מוסקבה, שהיוו לוחמה פסיכולוגית, ו"הפעילות האוקראינית ההתקפית באזור בלגורוד ברוסיה והפיגועים באזור הגבול", שלדבריו "קשורים למתקפת הנגד האוקראינית".

עוד ציין כי קייב מנסה לגרום למוסקבה להגביר את הביטחון לאורך גבולותיה, ובכך להיאלץ להסיג כוחות מאוקראינה. הוא טען כי רק בעוד שבועות יתברר האם האסטרטגיה הזו תקבע את מידת הצלחתה של מתקפת הנגד האוקראינית.