נשיא אוקראינה, וולודמיר זלנסקי, הצהיר בריאיון לוול סטריט ג'ורנל כי מדינתו מוכנה לפתוח במתקפת הנגד כדי לכבוש מחדש את השטח שנכבש על ידי הצבא הרוסי. "אנחנו מאמינים מאוד שנצליח, אני לא יודע כמה זמן זה ייקח. למען האמת, זה יכול להיות במגוון דרכים, שונות לגמרי. אבל אנחנו הולכים לעשות את זה, ואנחנו מוכנים", טען.

על הכוונת: מדוע מתגברות מתקפות הכטב"מים ברוסיה?
אוקראינה שוב תקפה ברוסיה: גורמים במוסקבה - "המלחמה עוברת לשטחנו"

קייב מקווה שמתקפה נגדית להשבת שטחים תשנה את הדינמיקה של המלחמה. זלנסקי אמר בחודש שעבר כי אוקראינה צריכה להמתין עד שיגיעו כלי רכב משוריינים מערביים נוספים לפני שתתחיל במתקפת הנגד. 

בשבועות האחרונים, אוקראינה הגבירה את התקפות ארוכות הטווח שלה באמצעות טילים ומזל"טים במטרה לשתק את קווי האספקה ​​הרוסיים לקראת התקפת הנגד. המתנדבים רוסים הנתמכים על ידי אוקראינה ביצעו פשיטות חוצות גבולות שמטרתן לאלץ את רוסיה להרחיק את החיילים מקווי החזית בתוך אוקראינה. 

זלנסקי בזפוריז'יה (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)
זלנסקי בזפוריז'יה (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)

כזכור, מוקדם יותר השבוע התרחשה מתקפת כטב"מים חריגה על מוסקבה. על פי הדיווחים, כלי הטיס פגעו במספר מבנים בעיר וגרמו לנזק. הרשויות המקומיות טענו כי יותר מעשרה כטב"מים נוספים הופלו. ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, מסר כי כל שירותי החירום של העיר הוזעקו לאזורים שנפגעו, וכי תושבים פונו מהבתים שניזוקו בתקיפות. 

כך, בחודש האחרון חלה עלייה במתקפות של רחפנים והפגזות בשטח שאינו נמצא ישירות בקו החזית - משני הצדדים. מומחים חלוקים באשר לסיבות העומדות מאחורי ההסלמה הנוכחית. איגור "סטרלקוב" גירקין, מנהיג הכוחות הבדלנים במחוז דונייצק לשעבר, הידוע כמי שמבקר את פוטין באופן פומבי, אמר כי "כוחות הצבא של אוקראינה מצאו את החולשה היחסית של הקרמלין".

לדבריו, "האויב (אוקראינה) באמת התחזק, יצר צבא שמוכן לקרב". בהודעה שפרסם בחשבון הטלגרם שלו, דחה את "ההצלחות" של הצבא הרוסי לאחרונה, וציין כי "אוקראינה לא מתביישת בכלום, היא מרגישה מספיק חזרה, ומבינה את הכוח הנוכחי שלה מול החולשה היחסית של מוסקבה".