עשות מחו אמש מול בית ספר יסודי מקומי בעיר לוס אנג'לס, לאחר שנודע כי אישר תוכנית לימודים הקשורה לקהילת הלהט"ב, לכבוד חודש הגאווה. בין המפגינים היו גם הורים לתלמידים בבית הספר "Saticoy Elementary" כשהם קראו להחרים את הלימודים, והצהירו כי מדובר בהנחלת השקפות עולם שאינן מתאימות לילדים. מנגדים, ההורים שתמכו במהלך, הדגישו כי לילדים זכות ללמוד על סוגים שונים של משפחות.

המחאה פרצה לאחר שאחד מעובדי בית הספר, סיפר כי על פי תוכנית הלימודים, יקריאו לתלמידים ספר ובו מסופר על משפחות שונות, המורכבות מהורים חד מיניים. רנאטו לירה, מנהל מרכז להט"בי באזור, סיפר כי "הילדים נהנו מהאירוע" וכי "כלל המחנכים הקריאו פרקים מתוך הספר שדיבר על משפחות שונות, כולל משפחות עם הורים חד מיניים. באירוע רצינו להראות את האהבה והכבוד שלנו ולהראות שאנחנו מאוחדים".

נישאים חד מיניים זכו להכרה נרחבת בארה"ב, כולל בקרב אחוז גבוה בקרב הרפובליקנים. עם זאת, במהלך השנים האחרונות, לימודי מגדר ומיניות בבתי הספר במדינה עוררו תגובות זועמות מצד השמרנים. בית הספר היסודי Saticoy Elementary, שבסמוך אליו התקיימה ההפגנה, ממוקם באחת הערים הליברליות ביותר, באחת המדינות הליברליות ביותר. עם זאת, על סמך האירוע, העיר הפכה לשדה קרב בין שתי תפיסות שונות. 

לפני העצרת שהתקיימה אמש, הודיעו כמה מהמפגינים כי "המחאה אינה בשום אופן התקפה על הקהילה הלהט"בית". עם זאת, כמה מפגינים אמרו כי "האנשים היחידים שרוצים ללמד ילדים על מין הם פדופילים". כמו כן, הצהירו כי "זה לא הולם ללמד ילדים על הקהילה הלהט"בית, וכי בית הספר צריך לקבל תחילה את הסכמת ההורים".