הביקורת הפנימית ברוסיה מתרחבת: לאחר שראשי רשויות ברחבי המדינה העבירו ביקורת מסוימת על התנהלות המלחמה באוקראינה, כעת, נשמעת ביקורת פנימית גם מתוך הדומה הממלכתית, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי. חבר הדומה, קונסטנטין סטולין, אמר בסוף השבוע האחרון כי "מוסקבה לא הצליחה להשיג את היעדים שהציבה מוסקבה במלחמה".

סטולין, המשמש כסגן יו"ר ועדת הדומה לענייני חבר העמים, דן במלחמה באוקראינה והדגיש כי "למוסקבה אין עמדה מוצקת באוקראינה או מספיק בסיס כדי לשקול האם להכריז על ניצחון. מה היו המטרות שהוכרזו לפני שהמלחמה יצאה לדרך? - פירוז, הפיכת אוקראינה לנייטרלית והגנה על תושבי דונייצק ולוהנסק. באיזה מטרה בדיוק הצלחנו עד היום? אף אחת". חבר הדומה הוסיף כי "המושג להפוך את אוקראינה לנייטרלית".

המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)
המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)

באחמוט, אוקראינה (צילום: REUTERS/Oleksandr Ratushniak)
באחמוט, אוקראינה (צילום: REUTERS/Oleksandr Ratushniak)

מוסקבה הצהירה כי אחת המטרות היא להפוך את אוקראינה לנייטרלית, כך שהיא תפעל בצורה זו בין רוסיה למערב, ואף תוותר על השאיפות להצטרף לברית נאט"ו. במוסקבה קיוו כי כך, היא תסרב גם לארח בשטחה כל חייל או ציוד השייך לנאט"ו.

בתוך כך, גורמים רוסיים דיווחו כי במהלך הלילה אירוע ארבעה תקיפות אוקראיניות באזור בולגורוד במערב המדינה. במקביל, באוקראינה דיווחו כי לפחות 20 בני אדם נפצעו, ביניהם ילדים, בהתקפה רוסית בסמוך לעיר דניפרו, במזרח המדינה. המושל הצבאי האזורי דיווח גם על סדרת פיצוצים שנשמעו בסמוך לזפוריז'יה. כמו כן, כלי התקשורת באוקראינה דיווחו כי רוסיה המשיכה לתקוף את הבירה קייב, כאשר מערכות ההגנה האווירית האוקראיניות יירטו את כל הטילים והכטב"מים ששוגרו לעברה.