מספר בתי ספר במדינת יוטה שבארצות הברית החליטו להסיר מהמדפים ספרי תנ"ך, בטענה כי הם מכילים קטעים "וולגרים ואלימים". ההחלטה התקבלה לאחר שאחד ההורים התלונן כי בספרים ישנם נושאים שאינם מתאימים לילדים. התלונה של ההורה מגיעה על רקע החוק שהעביר בשנה שעברה המושל הרפובליקני, ספנסר קוקס, הקבוע כי אסור להציג בבתי ספר ספרים "פורנוגרפיים או מגוונים". רוב הספרים שנאסרו עד כה, נגעו בעיקר לנושאים העוסקים בנטייה מינית וזהות מינית.

האיסור על הצגת התנ"ך בבתי הספר מגיע על רקע מאמץ גדול יותר של קהילת השמרנים לאסור לימודים העוסקים בנושאים שנויים במחלוקת, כמו זכויות להט"ב וזהות גזעית. איסורים על ספרים מסוימים הנחשבים לפוגעניים קיימים גם בטקסס, פלורידה, מיזורי וקרוליינה הדרומית.

ההחלטה ביוטה התקבלה על ידי מחוז דייויס, שמצפון לסולט לייק סיטי בעקבות התלונה שהוגשה בחודש דצמבר האחרון. גורמים רשמיים מסרו כי הם כבר הסירו שבעה או שמונה עותקים של ספרי תנ"ך שהיו על המדפים, וציינו כי הטקסט לא היה לעולם חלק מתוכנית הלימודים של התלמידים באותם בתי ספר. עם זאת, הוועדה לא פירטה את נימוקיה או אילו קטעים מכילים תכנים "וולגריים או אלימים".

על פי העיתון סולט לייק טריביון, ההורה התייחס לחוק שעבר בשנה שעברה והתלונן כי לתנ"ך "אין ערכים חשובים" עבור הילדים, וכי הוא "פורנוגרפי לפי ההגדרה החדשה שלנו". ביוטה כבר התנגדו בעבר לבקשה להסיר את התנ"ך מספריות בתי הספר, כשהבקשה תוארה כ"לעג". אך השבוע, יוזם חוק שינה כיוון, ואמר כי הקריאה בתנ"ך היא "קריאה מאתגרת" עבור ילדים צעירים. "באופן מסורתי, הכי טוב ללמד את התנ"ך ולהבין אותו זה בבית ומסביב לאח, כמשפחה", כתב המחוקק קן אייבורי בפייסבוק.

פסיקת בית המשפט המחוזי במדינה קבע בשנת 2022, כי התנ"ך אינו מפר את החוק, וכי אין בו כל "וולגרית או אלימות שאינם מתאימים לתלמידים צעירים". בוב ג'ונסון, אביו של תלמיד ביבת ספר יסודי במחוז, סיפר כי הוא מתנגד להסרה של ספרי התנ"ך מהספריות. לטענתו "אני לא יכול לחשוב על מה יש בתנ"ך שצריך להוציא אותו מהספריות, זה לא שיש בו תמונות".

מחוז דייויס אינו הראשון שמסיר את ספרי התנ"ך מבתי הספר. מחוז בטקסס החליט בשנה שעברה להסיר את ספרי התנ"ך מהספריות, לאחר תלונות שהגיעו מצד חברי ציבור המתנגדים למאמצי השמרנים לאסור כמה ספרים אחרים. בחודש שעבר ביקשו תלמידים בקנזס להסיר ספרי תנ"ך מספריית בית הספר שלהם.