סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס, שצפוי להכריז בשבוע הבא על ריצה לנשיאות ארה"ב, תקף בחריפות של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, לאחר שהאחרון בירך את מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, על ההצטרפות לדירקטוריון של ארגון הבריאות העולמי. פנס הצהיר כי "אף אחד לא צריך לשבח את הדיקטטור מקוריאה, או את הנשיא הרוסי פוטין".

טראמפ בירך אמש את קוריאה הצפונית על מינויה לדירקטוריון של ארגון הבריאות העולמי, כשכתב ברשת החברתית Truth Social "מזל טוב לקים ג'ונג און". טראמפ גם הצהיר לאחרונה כי היה לו קשר חזק עם פוטין, ויש לו היסטוריה ארוכה ומשותפת עם מנהיגים אוטוריטריים. 

בריאיון שערך לרשת Fox News האמריקאית, הדגיש פנס כי "בין אם זה חבר שלי או כל אחד אחר, אף אחד לא צריך לשבח את הדיקטטור מפיונגיאנג או ממוסקבה, שפתח במלחמה באוקראינה. זה הזמן שבו אנחנו צריכים להבהיר לעולם שאנחנו עומדים בעד החופש ואנחנו עומדים לצד אלו שמחפשים חופש".

במהלך כהונתו בבית הלבן, טראמפ גילה פתיחות חסרת תקדים למנהיג קוריאה הצפונית, כשאף נפגש איתו שלוש פעמים, במהלך כהונתו בת ארבע השנים. דבריו של פנס הן סימן לכך שסגן הנשיא לשעבר צפוי להגביר את המתקפות נגד טראמפ, כדי לנשוף בעורפו לפני הפריימריז שייערך במפלגה הרפובליקנית. גם שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, ניקי היילי, שהכריזה גם היא על ריצה לנשיאות, הצטרפה לפנס, וכתבה כי "קים ג'ונג און מרעיב את אזרחיו". במקביל, מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, תקף את הנשיא לשעבר וכתב כי "הופתעתי לראות את זה, קים ג'ונג און הוא דיקטטור רצחני".