לקראת תפנית במלחמה? ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התייחס היום (ראשון) בריאיון שקיים לרשת CNN, לאפשרות הדרמטית שבה אוקראינה תערוך מתקפת נגד הרוסים, במטרה להחזיר את שטחיה שנכבשו. הוא העריך כי לאחר מתקפה שכזו, אוקראינה תשתלט בחזרה על "טריטוריה משמעותית מבחינה אסטרטגית".

אוקראינה משיבה אש? "מוכנים לצאת למתקפת נגד לכיבוש השטחים"
ביקורת פנימית ברוסיה על פוטין: "מוסקבה לא השיגה את יעדי המלחמה"
אוקראינה שוב תקפה ברוסיה: גורמים במוסקבה - "המלחמה עוברת לשטחנו"

הוא ניסה להעריך את המקומות שבהם תתבצע מתקפת הנגד: "זה יהיה תלוי בהתפתחויות בשטח, כשהאוקראינים אכן יתחילו את מתקפת הנגד הזו". סאליבן חזר על הערכתו בנוגע לתוצאות המתקפה: "האוקראינים ינחלו הצלחה במתקפת הנגד הזו".

מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: רויטרס)

היועץ לביטחון לאומי לא סיפק לוח זמנים מוערך לקיום של משא ומתן כלשהו, בניסיון להביא את המלחמה לסיומה, אך עם זאת, הדגיש כי "להתפתחויות בשדה הקרב תהיה השפעה גדולה על כל משא ומתן עתידי". הוא הזכיר את דבריו של נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, לפיהם המלחמה תסתיים בסופו של דבר באמצעות דיפלומוטיה. 

הנשיא האוקראיני הצהיר בריאיון שקיים לפני מספר ימים לוול סטריט ג'ורנל, מדינתו מוכנה לפתוח במתקפת הנגד כדי לכבוש מחדש את השטח שנכבש על ידי הצבא הרוסי. "אנחנו מאמינים מאוד שנצליח, אני לא יודע כמה זמן זה ייקח. למען האמת, זה יכול להיות במגוון דרכים, שונות לגמרי. אבל אנחנו הולכים לעשות את זה, ואנחנו מוכנים", טען.

קייב מקווה שמתקפה נגדית להשבת שטחים תשנה את הדינמיקה של המלחמה. זלנסקי אמר בחודש שעבר כי אוקראינה צריכה להמתין עד שיגיעו כלי רכב משוריינים מערביים נוספים לפני שתתחיל במתקפת הנגד.