שינוי כיוון לטובת ישראל? שגריר הרשות הפלסטינית באיחוד האירופי, עבד אל-רחים אל-פארה, שוחח עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "צדא" ואמר כי "המעצמות באיחוד נמנעות מלהצביע בעד הפלסטינים בפורומים הבינלאומיים". לדבריו, "הירידה החדה בכמות ההצבעות התומכות בנו אינה מובנת, ואנחנו מנסים להבין מה גרם לכך".

עוד אמר השגריר כי "הנציג העליון של האיחוד לענייני חוץ ומדיניות ביטחון היה תמיד ברור וגלוי בכל מה שקשור לפלסטינים, החל מהבנייה בהתנחלויות ומדיניות ממשלת ישראל. אנו מנסים להאיץ בנציבות לחזור ולכבד את עקרונות המשפט הבינלאומי ואת העקרונות שעליהם מתבסס האיחוד האירופי. כשאנו מדברים על המעצמות, זה כמובן משפיע גם על שאר המדינות החברות באיחוד האירופי".

עם זאת, ציין כי "אנו בהחלט עדים לכך שמדינות רבות בתוך האיחוד האירופי כן מצבעות בעד הפלסטינים ומכירות בזכויות שלהם, וכן מנסות גם להיות נוכחות בנושא זה. אנו מקווים שהמדינות האלו, אך במיוחד המעצמות, ובראשן גרמניה, יחזרו בהן מעמדותיהן החדשות".

הפרלמנט האירופי (צילום: רויטרס)
הפרלמנט האירופי (צילום: רויטרס)

בהמשך, התייחס לחזרתה של צרפת מהכרה במדינה פלסטינית, וטען כי "היו אותות ברורים מצד פריז כי היא תכיר במדינה הפלסטינית, וזה גם היה מסייע להרבה מדינות קטנות באיחוד לקחת צעד דומה ולהכיר בנו כמדינה. כמה מדינות באיחוד שדנו איתן על הסיבה לאי ההכרה במדינה פלסטינית הצהירו כי הן מחכות לצרפת". אל-פארה הדגיש כי "צרפת נסוגה ברגע האחרון, לאחר שהיינו מאוד קרובים להשיג את ההכרה שלה, אנו מקווים שהיא תכיר בנו בעתיד".

בסיום דבריו, תקף את ישראל: "אם האיחוד האירופי לא ינקוט בצעדים אמיתיים, הכוללים הטלת סנקציות על ישראל ועל מפעל ההתנחלויות, וכן שלילת אזרחויות אירופיות למתנחלים, כל ההצהרות יישארו בגדר מילים בלבד, ולא ישפיעו על ממשלת ישראל".