סכר "נובה-קחובקה" באזור חרסון שנמצא בשליטה רוסית בדרום אוקראינה פוצץ הלילה (שני-שלישי) על ידי כוחות רוסים, כך מסר הצבא האוקראיני, שהאשים כאמור את רוסיה בהפגזה. הפיקוד הדרומי של הכוחות המזוינים של אוקראינה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "עדיין מתבררים מימדי ההרס, ואזורי ההצפה האפשריים".

שליח חב"ד בחרסון, הרב יוסף יצחק וולף, הזהיר בראיון בכאן רשת ב' כי "כל מה שנמצא באזור הנהר, עד חמישה מטרים מעליו, הולך להיות מתחת למים. אזורים שלמים יוצפו לגמרי, כרגע מפנים תושבים שנמצאים בקרבת הנהר. מאות אלפים הולכים לאבד את כל מה שהיה להם בחיים"

בכירים אמריקאים: אוקראינה פיתחה רשת של סוכנים חשאיים ברוסיה
 

הממשל האזורי בחרסון אמר כי מפלס המים יגיע לרמה קריטית תוך חמש שעות והחל בפינוי האוכלוסייה מאזורים מסוכנים. 

ראש עיריית נובה-קחובקה, שנמצאת בשליטתה של רוסיה, הכחיש תחילה את הדיווחים ברשתות החברתיות לפיהן הסכר פוצץ, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA, אך לאחר מכן הודה כי החלק העליון אכן נהרס. 

יוסף יצחק וולף שליח חב"ד לחרסון, אמר בראיון לכאן רשת ב': "השיא הולך להיות ב-12 בצהריים, המפלס יעלה עד חמישה מטרים. הולכים להיות ימים לא פשוטים עכשיו. אנחנו מנסים להעלות את האזרחים למעלה, יש את החלק התחתון ואת החלק היותר גבוה של העיר, מה שמעל 10 מ' מגובה הנהר הוא פחות או יותר אזור בטוח. כרגע כמות המים שמגיעה משם, נהר הדנייפר לא גדול מספיק כדי להכיל כמות כזו, וזה מתחיל להציף את היישובים מסביב. בשעות הקרובות מאות אלפי אנשים הולכים לאבד את כל מה שהיה להם. לא שמעתי על הרוגים, יש פינוי של אזרחים. הזקנים ובעלי המוגבלויות שלא יכולים להתפנות נמצאים בצרה צרורה. אנחנו בודקים את כל הרשימה של אנשי הקהילה שלנו, נגיע אליהם ונוציא אותם משם".