בדו"ח המודיעין הבריטי האחרון פורסם היום (שלישי) כי הסכסוך בין קבוצת כוח שכירי החרב הרוסי "ואגנר" למשרד ההגנה הרוסי עלה שלב באופן חסר תקדים.

לראשונה, טען ראש "קבוצת ואגנר" יבגני פריגוז'ין כי הצבא הרוסי הפעיל כוח מכוון וקטלני נגד יחידות שכירי החרב. בעקבות הסכסוך, כוח ואגנר ככל הנראה אף עצר מפקד חטיבה של הצבא הרוסי.

עוד צוין בדו"ח כי רוב הכוחות של כוח ואגנר נסוגו כעת מבאחמוט שבמזרח אוקראינה. מכיוון שלרוסיה חסרות יחידות מילואים, מידת ההיענות של קבוצת ואגנר למשרד ההגנה הרוסי תהווה גורם מפתח בסכסוך במהלך השבועות הקרובים.

כזכור, במהלך סוף השבוע ראש קבוצת שכירי החרב "כוח וגנר" פריגוז'ין הצהיר כי הוא מוכן לשלוח את חייליו לגבול, לאזור בולגורוד, כדי "לעצור את התקיפות האוקראיניות". זאת, לאחר שאוקראינה הגבירה את מתקפות המל"טים על שטחה של רוסיה. בסרטון שפרסם בטלגרם, חזר פריגוז'ין על הטענות נגד משרד ההגנה הרוסי, הפעם על האופן שבו הוא מתמודד כנגד תקיפות אלו.

בהודעה אמר כי "אם משרד ההגנה הרוסי לא יעצור בקרוב את מה שמתרחש באזור בולגורוד, אז כמובן, נגיע לאזור ונגן על העם הרוסי שלנו ועל כל מי שחי שם. הלוחמים שלי לא ימתינו להזמנה בזמן שהאוכלוסייה האזרחית שם גוססת".