נמשכים הקרבות בסודאן בין הכוחות הצבא, בראשותו של הגנרל עבד אל־פתאח אל־בורהאן, לבין המיליציה של כוחות "התגובה המהירה" (RSF), בראשותו של מוחמד חמדאן דגלו. הלילה (בין שלישי לרביעי) דיווחו כלי תקשורת מקומיים כי מטוסי קרב של הצבא תקפו אתרים דרומית לבירה חרטום.

בתוך כך, משרד החוץ הסודאני הודיע כי כוחות "התגובה המהירה" הסתערו על השגרירות הסינית והפלסטינית, וכן על ביתו של שגריר עומאן במדינה. סוכנות הידיעות הסודאנית דיווחה כי הכוחות גנבו מספר מכוניות דיפלומטיות, כסף והשחיתו רהיטים. על פי הדיווח, לוחמיו של דגלו אף היכו ועינו את העובדים המקומיים במטה השגרירות הפלסטינית.

הקרבות בבירה חרטום (צילום: gettyimages)
הקרבות בבירה חרטום (צילום: gettyimages)

הקרבות בבירה חרטום (צילום: רויטרס)
הקרבות בבירה חרטום (צילום: רויטרס)

משרד החוץ הסודאני הצהירה בתגובה כי הוא מגנה את הפעילות של כוחות "התגובה המהירה" וקרא לקהילה הבינלאומית לגנות את "פעילות הטרור הזו. זו הפרה בוטה של החוק הבינלאומי וההגנה על הנציגויות הדיפלומטיות". עוד נאמר כי "מיליציית המורדים גנבה מבית השגריר העומאני שטיחים, רהיטים, חפצים יקרי ערך ומכשירים חשמליים ואלקטרוניים. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לגנות את המהלך, ולראות בארגון כארגון טרור ולהטיל עליו אחריות משפטית ומוסרית".

כאמור, הלחימה בסודן נמשכת מאז ה-15 באפריל. השבוע, קרא הבית הלבן לשני הצדדים להגיע להסכם הפסקת אש, לאחר שהצבא הסודאני הודיע על השעיית השיחות בג'דה שבסעודיה. זאת, לאחר שטען כי "כוחות התגובה המהירה לא עומדים ביישום תנאי ההסכם והפרו את התנאים באופן מתמשך". במקביל, הלחימה ממשיכה לזלוג גם לדרפור, כשגורמי רפואה באזור דיווחו על יותר מאלפיים פצועים, רובים נשים וילדים.

כמו כן, האו"ם כבר הודיע כי ללחימה בסודאן יש השלכות הומניטריות חמורות גם על מדינות נוספות, כמו צ'אד והרפובליקה המרכז אפריקאית. במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם על המצב ביבשת, הודגש כי יש צורך לטפל רפואית במאה אלף פליטים, כאשר מאז הלחימה, מעל ל-1.2 מיליון פליטים סודנים נמלטו מביתם, כאשר 400 אלף נמלטו למדינות השכנות.