מזכ"ל נאטו לשעבר, אנרס רסמוסן, הודיע אמש (רביעי) על כך שקבוצה של מדינות בנאט"ו עשויה לשלוח חיילים לאוקראינה, זאת במידה ולא יספקו ערבויות ביטחוניות לקייב בפסגת הבריתות בווילנה.

אנשים ישנו על גגות הבתים: האסון שפוקד את אוקראינה לאחר פיצוץ הסכר

סמוסן, ששימש כיועץ רשמי לנשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, על מקומה של אוקראינה בארכיטקטורה ביטחונית אירופאית עתידית, סייר באירופה ובוושינגטון כדי לאמוד את מצב הרוח המשתנה לפני הפסגה הקריטית שתתחיל ב-11 ביולי. עוד הזהיר המזכ"ל לשעבר כי גם אם קבוצת מדינות אכן תספק לאוקראינה ערבויות ביטחוניות, אחרות לא יאפשרו להרחיק את נושא החברות העתידית של אוקראינה בנאט"ו מסדר היום בוילנה.

בתוך כך, במהלך הלילה, לפחות שלושה בני אדם טבעו למוות כתוצאה מהצפות לאחר הרס הסכר האדיר בקחובקה שבדרום אוקראינה, כך דווחו כלי תקשורת אוקראינים. כזכור, הסכר "נובה-קחובקה" באזור חרסון שבנהר הדנייפר פוצץ ביום שלישי האחרון על ידי כוחות רוסים, כך לפי טענות של הצבא האוקראיני. כתוצאה מפיצוץ הסכר אוכלוסיות רבות פונו מהמקום.

הצפות ענק באוקראינה בעקבות פיצוץ הסכר ע"י רוסיה

הנשיא זלנסקי אמר הלילה כי ארגוני סיוע בינלאומיים חייבים לנקוט בפעולה מיידית כדי לעזור לאוקראינה להתמודד עם ההשלכות של הרס הסכר. "יש צורך שארגונים בינלאומיים, כמו הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, יתערבו מיד במבצע החילוץ ויעזרו לאנשים באזור הכבוש של אזור חרסון", אמר. "אם ארגון בינלאומי אינו נוכח באזור האסון, זה אומר שהוא אינו קיים כלל או אינו מסוגל".

זלנסקי הודיע כי תושבים באזורים בדרום אוקראינה שנכבשו על ידי חיילים רוסים היו ללא מים, מזון או עזרה רפואית ואי אפשר לקבוע כמה אנשים באזור זה עלולים למות.