משטרת ניו יורק דיווחה על 100 פשעי שנאה נגד יהודים בעיר מתחילת השנה, ירידה של כ-20% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עלה בנתונים החודשיים של NYPD. זאת לאחר שבשנה שעברה נרשמה עלייה חדה של 36% במספר התקריות האנטישמיות. 

יועץ בקונגרס האמריקאי מזהיר: "עליה מדאיגה באנטישמיות"
ועידת חירום נגד האנטישמיות באירופה התכנסה בפורטוגל

לפי הנתונים, שהינם ראשוניים ועשויים לעבור תיקונים, תקריות אנטי-יהודיות היוו כמעט 45% מסך 223 פשעי השנאה שדיווחה על משטרת ניו יורק השנה. יהודים מכוונים לפשעי שנאה יותר מכל קבוצה אחרת בעיר, והם היו קורבנות למספר רב של פשעי שנאה מדי חודש. אירועים אלו כוללים תקיפות, ונדליזם כמו ציור של צלבי קרס מול בתי כנסת, הטרדות מילוליות ועוד.

ביקורת שנעשתה לאחרונה על ידי הליגה נגד השמצה מצאה כי חלה עלייה של 39% בתקריות אנטישמיות במדינת ניו יורק בשנה שעברה, מ-416 ב-2021 ל-580 בשנה שעברה. דו"ח ADL אמר כי התקריות האנטישמיות עלו בשנה שעברה ב-36% ברחבי הארץ.

השנה, קבוצות אבטחה יהודיות, כולל שירות הביטחון הקהילתי והיוזמה לביטחון קהילתי בניו יורק, חברו ל-ADL כדי להקים את "ברית הביטחון היהודי", מאמץ לחלוק משאבים ומידע כדי להילחם טוב יותר בפשעי שנאה.

ה-ADL גם פתח משרד בברוקלין, אותו כינה "המוקד" של תקיפות אנטישמיות. ה-ADL מצא גם שרוב התקיפות האנטישמיות בשנה שעברה כוונו ליהודים אורתודוקסים, ומתוך 111 התקיפות שנכללו בפריסה ארצית, 52 התרחשו בברוקלין בלבד.

לראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, יש מערכת יחסים קרובה עם הקהילה האורתודוקסית והוא מתבטא לעתים קרובות נגד אנטישמיות. גם המושל קתי הוצ'ול הוציאה הצהרות פומביות רבות בגנות האנטישמיות.

מספר הפשעים הגדולים דומה בחמשת החודשים הראשונים של 2023 לנתון מהתקופה המקבילה אשתקד. העיר ראתה הפחתה בחמש מתוך שבע קטגוריות פשיעה מרכזיות: רצח, אונס, שוד, פריצה וגניבה גדולה. שתי הקטגוריות האחרות הן תקיפה חמורה וגניבה גדולה.

"הנשים והגברים של משטרת ניו יורק נשארים איתנים במאמצים המתמשכים להפחית את הפשע, לשפר את איכות החיים בניו יורק ולהרוויח את אמונם של אלה שחיים בעיר, עובדים בה ומבקרים בעיר", אמרה משטרת ניו יורק בהודעה לעיתונות.