כוחות צה"ל ומג"ב הרסו הלילה בעיר רמאללה את בית המחבל אסלאם פרוק, שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים בחודש נובמבר האחרון. במקביל, כלי תקשורת פלסטינים טענו הבוקר (חמישי) כי במהלך פעילות הצבא במקום, ירה צה"ל בצלם עיתונות בשם מואמן סמרין, שפונה לבית החולים באורח קשה. כמו כן, הפלסטינים דיווחו כי גם העיתונאי רבי מוניר, נורה על ידי כוח צה"ל ונפצע בבטנו. 

איגוד העיתונאים הפלסטינים גינה את האירוע והצהיר: "אנו מגנים את המשך הפשעים השיטתיים המובצעים על ידי כוחות הכיבוש הישראלי נגד העיתונאים הפלסטיני, כשהאחרון אירע הלילה, כשהעיתונאי מואמן סמרין נפצע מפגיעת כדור. גם העיתונאי רביח מונית נפצע והועבר לטיפול בבית החולים, לאחר שכווחות הכיבוש תקפו את צוותי העיתונות תוך כדי שהם מסקרים את ההסתערות של הצבא על רמאללה. מבצעי הפשע לא יימלטו מהעונש, והאיגוד ימשיך במאמציו על מנת להעמיד אותם לדין בבית המשפט הבינלאומי בהאג".

הריסת בית המחבל ברמאללה (צילום: דובר צה''ל)
הריסת בית המחבל ברמאללה (צילום: דובר צה''ל)

דובר צה"ל עדכן כי במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות במספר מוקדים, במהלכן חשודים יידו אבנים, והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. כוח צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי, זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחות הביטחון. כזכור, הבית נהרס לאחר שעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון נגד ההליך נדחתה.