מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און הוציא צו האוסר על ההתאבדויות במדינה, מכיוון שמדובר ב"בגידה בסוציאליזם", כך דווח היום (חמישי) ב-Radio Free Asia. על פי הדיווח, קים הורה לראשי הרשויות המקומיות לנקוט "באמצעי מניעה", לאחר שהנתונים הלאומיים הראו כי ישנה עלייה במספר האנשים שהתאבדו בשנה האחרונה.

בדוח של שירות הביון של קוריאה הדרומית נטען כי מספר ההתאבדויות בשכנה מצפון, עלה ב-40% בהשוואה לחודש מאי 2022. על פי הדוח, מספר הפשעים האלימים במדינה נמצא בעלייה מתמדת, וכי רוב האזרחים שמחליטים להתאבד, עושים זאת לרוב ביחד. דובר שירות הביטון של קוריאה הדרומית ציין גם כי הם היו "המומים" מחשיפתם של מכתבי ההתאבדות השונים שנכתבו במדינה.

קים ג'ונג און על מסך הטלוויזיה (צילום: gettyimages)
קים ג'ונג און על מסך הטלוויזיה (צילום: gettyimages)

עוד הוסיף דובר השירות, כי "למרות שהממשל פועל למניעת ההתאבדויות, הרשויות לא הצליחו למצוא לכך פתרון הולם. רוב ההתאבדויות נגרמות בעיקר מעוני קשה ורעב".

בחודש אוגוסט האחרון, דיווחה סוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית "Yonhap" כי השכנה מצפון הגבירה את האבטחה סביב המנהיג העליון קים ג'ונג-און. זאת, לאחר חיסולו של ראש הממשלה היפני לשעבר, שינזו אבה. כמו כן, עלה מהדיווח כי קים לא זכה להגנה כה צמודה עד כה, בעת שהשתתף בפעילויות ציבוריות מול הקהל הרחב. "חיזוק האבטחה האישית סביב המנהיג העליון, ייתכן כי קשורה לחיסולו של ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה". פרופסור יאנג מו-ג'ין, סגן נשיא האוניברסיטה ללימודי קוריאה הצפונית, אמר כי "ההגנה הצמודה על קים היא תופעה נדירה בתוך המדינה המסוגרת".