מלחמת רוסיה-אוקראינה: הבית הלבן טען כי רוסיה מעמיקה את שיתוף הפעולה הביטחוני שלה עם איראן וקיבלה מאות מל"טים שבהם היא משתמשת כדי לפגוע באוקראינה. כך על פי דיווח שפורסם היום (שישי) ברויטרס.

פוטין בסכנה ממשית? האליטה הרוסית במתקפה על הנשיא
יעזרו במתקפת נגד? בנאט"ו צפויים לשלוח חיילים לאוקראינה

על פי הדיווח, הבית הלבן טען כי המל"טים נבנו באיראן, נשלחו בים ולאחר מכן שימשו את הכוחות הרוסיים נגד אוקראינה. "רוסיה השתמשה במל"טים איראניים בשבועות האחרונים כדי לפגוע בקייב ולהטיל אימה על האוכלוסייה האוקראינית, ונראה שהשותפות הצבאית רוסיה-איראן מעמיקה", אמר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי והוסיף, "אנחנו גם מודאגים מכך שרוסיה עובדת עם איראן כדי לייצר מל"טים איראניים מתוך רוסיה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן אבראהים ראיסי (צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן אבראהים ראיסי (צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA)

קירבי אמר שלארצות הברית יש מידע שרוסיה מקבלת חומרים מאיראן הנדרשים לבניית מפעל לייצור מל"טים שיכול להיות פעיל במלואו בתחילת השנה הבאה. "אנו מפרסמים תמונת לוויין של המיקום המתוכנן של מפעל ייצור המל"טים ברוסיה", אמר קירבי, "התמיכה בין שתי המדינות היא דו כיוונית, איראן מועניינת בציוד צבאי בשווי מיליארדי דולרים מרוסיה, כולל מסוקים ומכ"מים. רוסיה מציעה מצידה לאיראן שיתוף פעולה ביטחוני חסר תקדים, כולל טילים, אלקטרוניקה והגנה אווירית".

"זוהי שותפות ביטחונית בקנה מידה גדול שמזיקה לאוקראינה, לשכנותיה של איראן ולקהילה הבינלאומית", הבהיר דובר הבית הלבן, "אנו ממשיכים להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לחשוף ולשבש את הפעילויות הללו כולל על ידי שיתוף זה עם הציבור – ואנחנו מוכנים לעשות יותר".