כתב האישום המלא שהוגש הבוקר (שישי) נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נחשף, ובו יש 37 סעיפי אישום, כולל 31 סעיפים של שמירה מכוונת על מידע ביטחון לאומי.

ממשיך להסתבך? דיווחים בארה"ב - כתב אישום נוסף הוגש נגד טראמפ
ידיד ישראל? טראמפ הזמין בכיר איראני לוושינגטון - כך השיבו בטהרן

בנוסף לשמירה מכוונת של מסמכים באחוזתו, הנשיא לשעבר מואשם בסעיף אחד בקשירת קשר לשיבוש הליכי משפט, הסתרת מסמך, הסתרת מסמך בחקירה פדרלית, תוכנית להסתרת הצהרות ומיצגים כוזבים. גם מקורבו של טראמפ וולט נאוטה מואשם בכתב האישום.

מסמכים מסווגים שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ אחסן בקופסאות במאר-א-לאגו כללו מידע בנוגע ליכולות ההגנה והנשק של ארה"ב ושל מדינות זרות, כולל תוכניות גרעין אמריקאיות, לפי כתב האישום . 

עוד נכתב כי המסמכים הכילו מידע על נקודות תורפה פוטנציאליות של ארה"ב ובעלות בריתה למתקפה צבאית - וכן תוכניות לתגמול אפשריות בתגובה למתקפה זרה.  

"המסמכים המסווגים שטראמפ אחסן בתיבות שלו כללו מידע בנוגע ליכולות ההגנה והנשק של ארה"ב ושל מדינות זרות כאחד; תוכניות הגרעין של ארצות הברית; פגיעות פוטנציאליות של ארצות הברית ובעלות בריתה להתקפה צבאית; ותוכניות לתגמול אפשריות בתגובה למתקפה זרה", נכתב בכתב האישום.  

לפי כתב האישום, טראמפ שמר מסמכים מכמה זרועות מודיעין של ממשלת ארה"ב, כולל ה-CIA, משרד ההגנה, הסוכנות לביטחון לאומי, משרד האנרגיה ומחלקת המדינה. 

דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

בתוך כך, ב-CNN פורסמה הקלטה בלעדית של טראמפ מודה בפגישה ב-2021 כי הוא לא ביטל את הסיווג למידע צבאי "סודי" ששמר לאחר סיום כהונתו כנשיא. על פי הדיווח, הדברים שנשמעים בהקלטה היו במהלך פגישה שבה טראמפ דן במסמך מסווג של הפנטגון על תקיפה איראן. בהקלטה, נשמע טראמפ אומר: "במהלך התקופה שהייתי נשיא יכולתי להסיר את הסיווג על המידע הזה, אבל עכשיו אני כבר לא יכול".

טראמפ הוקלט באתר הנופש שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי, יחד עם שני אנשים שעבדו על האוטוביוגרפיה של ראש הסגל לשעבר של טראמפ, מארק מדוז, וכן עוזרים שהועסקו על ידי הנשיא לשעבר, וביניהם מומחית התקשורת מרגו מרטין.

על פי הדיווח, בהקלטה נשמע טראמפ מראה את המסמך שבו הוא דן בפני כל מי שנמצא בחדר. מספר מקורות מסרו ל-CNN כי ההקלטה אף קולטת את קול רשרוש הנייר, כאילו טראמפ מניף את המסמך, אם כי לא ברור האם זה היה המסמך על התקיפה באיראן בפועל. "סוֹדי, זה מידע סודי. תראה, תראה את זה", נשמע טראמפ, שאמר: "זה הוכן על ידי הצבא וניתן לי".

"טוב, תן לי לראות את זה, אני אראה לך דוגמא", נשמע טראמפ לאחד מהנוכחים בחדר, "אמרו שאני רוצה לתקוף את איראן. נכון שזה מדהים? יש לי ערימה גדולה של ניירות והדבר הזה עלה. הם הציגו לי את זה - זה לא רשום, אבל הם הציגו לי את זה. זה היה משרד ההגנה".

טראמפ ממשיך: "יש פה כל מיני דברים - עמודים ארוכים, תראה. חכה רגע, בוא נראה כאן. הרגע מצאתי את המסמך הזה, זה לא מדהים? זה לגמרי מנציח את הכהונה שלי, אתה יודע. אלא שזה כאילו, סודי ביותר. זה מידע ממש סודי. תראה, תראה את זה".

הדיווח הדרמטי מגיע לאחר שרק הלילה הגישו בארצות הברית כתב אישום נגד טראמפ, בגין שבעה סעיפים שונים וביניהם שיבוש ראיות ואחסון מסמכים מסווגים. סעיף האחסון מתייחס למסכמים אשר נמצאו באחוזתו של טראמפ בפלורידה, בעת פשיטת ה-FBI במקום בחודש אוגוסט האחרון. 

טראמפ טען בעבר כי כל המסמכים שהביא עמו למעונו בפלורידה אינם מסווגים, בעוד שהוא טוען כי החקירה נגדו היא "ציד מכשפות פוליטי" אשר מנסה לדבריו להפריע לקמפיין הנשיאותי שלו בבחירות 2024.