הכוחות האוקראינים השמידו לאחרונה מספר משגרים רוסים מסוג "TOS-1A", שנחשבים ל"הרסניים ביותר ואף נדירים", בהם מחזיקה רוסיה, כך העריך היום (ראשון) המכון לחקר המלחמה (ISW). עוד דווח, כי השמדת המשגרים בוצעה באמצעות נשק שסופק לאוקראינים ע"י המערב. המכון אף העריך כי הדבר עלול "לסבך" את הרוסים, זאת בשל הסתמכותם על משגרים אלו. 

הבית הלבן חושף: הסיוע האיראני לרוסיה נגד אוקראינה מתרחב משמעותית
"מעשה מכוון של תוקפנות": ח"כים בהאשמה פומבית ראשונה כלפי רוסיה

עוד נמסר כי השמדת המשגרים בוצעה באזור זפוריז'יה בדרום אוקראינה, במהלך התקפות הנגד האוקראיניות שהחלו לאחרונה. רוסיה עשתה שימוש במשגרים הייחודיים עוד מחודשיה הראשונים של המלחמה, ואף כינתה אותם בעבר "מטיר להבות כבד" ו"נשק אדיר". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים

ולדימיר פוטין נואם: "כמעט כל הפוטנציאל הצבאי של נאט"ו משמש כנגד רוסיה", צילום: רויטרס

מומחה צבאי טען בעבר כי המשגרים נמצאים "בעדיפות עליונה" בקרב הרוסים, שמחזיקים במספר קטן יחסית של מערכות מסוג זה. משרד ההגנה הבריטי התייחס אף הוא למשגרים, מעט מחודש לאחר תחילת המלחמה:  "ההשפעה של ה-TOS-1A הרסנית. הוא יכול להרוס תשתיות, לגרום נזק משמעותי לאיברים פנימיים, לכוויות ולמוות". 

הנשק שידוע גם כפצצת ואקום, מבצע שני פיצוצים בכל פעם על מנת להגיד את טווח ההרס. בעבר אף נעשה בו שימוש ע"י הכוחות הסובייטיים באפגניסטן ובצ'צ'ניה, כמו גם את צבא ארה"ב בשנות ה-60.