ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 86. ברלוסקוני כיהן שלוש קדנציות כראש ממשלת איטליה בשנים 1994–1995, 2001–2006 ו-2008–2011, מטעם מפלגת "פורצה איטליה". בנוסף היה נשיא ובעלים של קבוצת הכדורגל מילאן.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בשנת 1980, עמד מאחורי לייתה לאוויר של רשת הטלוויזיה הארצית המסחרית הראשונה באיטליה. הצלחתו באיטליה הביאה אותו לפיתוח של רשתות טלוויזיה מסחריות נוספות בצרפת, גרמניה וספרד.

ברלוסקוני נחשב בזמן כהונתו למנהיג האירופי הידידותי ביותר לישראל, ובין היתר, פיתח יחסים קרובים עם ראש הממשלה דאז אריאל שרון. על מיקומה הגאוגרפי, הוא קרא מספר פעמים לצרף את ישראל לאיחוד האירופי. הוא אף היה המדינאי הראשון שסירב להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית דאז יאסר עראפת. 

הוא כיהן כנשיא מילאן במשך 31 שנים, לאחר שרכש אותה בשנת 1986. משפחתו שלטה בקבוצת התקשורת הגדולה ביותר באיטליה, בהם העיתון "איל ג’ורנאלה" המופיע במילנו ועוד שורה של עסקים נוספים. 

במהלך חייו, נודע ברלוסקוני באמירות שנויות במחלוקת רבות.  לאחר בחירתה לפרלמנט של הדוגמנית מארה קרפניה במסגרת מפלגתו בשנת 2006, אמר כי היה נישא לה במידה ולא היה נשוי. 

כמו כן, פורסמו במהלך השנים גם ידיעות רבות על מקרי הוללות מינית רבים, בהם לקח חלק. בתחילת שנת 2011, קבע בית המשפט במילאנו כי ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני יועמד לדין בגין חשדות על כך ששילם עבור קיום יחסי מין עם קטינה במועדון לילה ובגין שימוש לרעה בסמכויותיו כראש הממשלה.