מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, אדמירל עלי רזא טנגסירי, חשף היום (שני) כי לראשונה הם ציידו את ספינות מלחמה בטילי שיוט ים-קרקע המסוגלים לעוף בצורה אנכית המגיעים לטווח של עד 2,000 ק"מ וכוללים מערכת בקרת אש. "כרגע אנחנו בונים את הספינות והטילים בעצמנו. נקטנו בצעדים גדולים בנושא הנשק הצבאי", ציין.

״בסיסי טרור צפים״: הגזרה החדשה בה פועלים משמרות המהפכה
יחד עם קטאר והאמירויות: איראן חשפה "ברית ימית-ביטחונית"

הטיל המכונה Qadr-474 הותקן על ספינת המלחמה "שאהיד מהדאווי", ספינה רב תכליתית למבצעים ארוכי טווח המצוידת כבר בטילי שיוט המתאימות ללוחמה אלקטרונית וטווח של למעלה מאלף קילומטרים, וכן בטיל נוסף לטווח של כ-750 קילומטרים. מהדאווי ושני טילי השיוט האחרים הם חכמים, ניתנים להנחיה ולרדוף אחרי מטרה חדשה לפני הפיצוץ. ניתן לשגר אותם גם מהיבשה כדי לפגוע במטרות ימיות. 

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה ציין כי ספינת מלחמה אחרת צוידה בסוגים שונים של טילים עם טווחים 200, 300 ו-750 קילומטרים ושחיל הים צפוי לקבל ארבע ספינות נוספות מאותו הדגם עד מרץ 2024. 

לפני כשבוע חשפה איראן את הטיל הבליסטי ההיפרסוני שלה. על פי הדיווח לטיל החדש יש טווח של 1,400 קילומטרים ומהירותו היא של 15-13 מאך. הדיווחים טענו בנוסף כי הטיל מסוגל לעקוף ולהרוס מערכות הגנה אווירית. בתוך כך, לפי סוכנות הידיעות האיראנית FARS הטיל יכול "לבצע תמרונים שונים בתוך ומחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ". 

עוד קודם לכן, חשפו בטהרן את הדור הרביעי של הטיל הבליסטי "חורמשהר" תחת השם "קיבר". מדובר בטיל עם יכולת טווח של 2,000 ק"מ וראש נפץ במשקל 1,500 ק"ג. בין המאפיינים הבולטים של הטיל המדובר - מערכת הנחייה ובקרה בזמן הטיסה. השימוש במערכת זו ובמנועי הנחיה בראש הנפץ מביאים לשליטה בטיל ותיקון מסלול ראש הנפץ מחוץ לאטמוספירה. תכונה זו מובילה לכך שהטיל חסין לחלוטין מפני התקפות לוחמת סייבר.