היועץ הדיפלומטי הראשי של נשיא אוקראינה זלנסקי, איגור ז'ובקווה, אמר ביום אמש (שני) כי "המטרה הסופית של מסע התקפות הנגד היא להחזיר את כל השטחים, כולל חצי האי קרים". 

במהלך ראיון עם ל-CNN, אמר ז'ובקווה כי מספר פעולות נגד כבר בוצעו, אך הוא ביקש להפחית את כל הציפיות שההתקפות הללו ישיגו תוצאות מהירות, ואמר שייתכן שיחלפו חודשים רבים עד שאוקראינה תשיג את מטרותיה. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>
מתקפת הטילים המאסיבית על מוסקבה | מלחמת רוסיה אוקראינה

בנוסף, הוא הזכיר כי זו אינה מתקפת הנגד הראשונה של אוקראינה והתייחס להישיגי הצבא האוקראיני בספטמבר ובאוקטובר האחרונים, כאשר הכוחות הרוסיים נאלצו לעזוב את אזור חרקוב ואת החלק הצפוני של אזור חרסון. 

ההתקפות הנוכחיות, לדבריו, "כנראה לא יהיו פעולות הנגד האחרונות". עוד הוא אמר כי אם אוקראינה רוצה להצליח, היא זקוקה לשותפים מערביים שיספקו יותר ארטילריה ותחמושת.

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי אמר בנאומו הלילי אתמול כי "הלחימה קשה, אך הכוחות האוקראינים מתקדמים וכובשים מחדש את השטח".

"הקרבות עזים, אבל אנחנו מתקדמים, וזה חשוב מאוד. ההפסדים של האויב הם בדיוק מה שאנחנו צריכים", הודיע זלנסקי. "למרות שמזג האוויר לא נוח בימים אלה, והגשמים מקשים על המשימה שלנו, כוחם של הלוחמים שלנו עדיין מניב תוצאות, ואני מודה לכל מי שנמצא כעת בלחימה ולכל מי שתומך בחטיבות הלוחמות שלנו באזורים הרלוונטיים".

עוד הדגיש זלנסקי כי השטחים המבצעיים "החשובים ביותר" נמצאים בכיווני תבריה וחרטיציה, והודיע כי קיבל דיווחים מהמפקדים באזורים אלה בישיבת הצוות שלו ביום שני.

כזכור, כוחות רוסים ואוקראינים דיווחו על עימותים חריפים אתמול לאורך גבולות אזורי דונייצק וזפוריז'יה, במזרח ובדרום מזרח אוקראינה. במהלך השבוע האחרון, כוחות אוקראינים כבשו מחדש שבעה כפרים, כך לפי סגנית שר ההגנה האנה מליאר. עם זאת, אוקראינה איבדה 16 כלי רכב משוריינים שסופקו על ידי ארה"ב בימים האחרונים, לפי אתר מודיעיני מקומי.