הפדיחה של חיזבאללה: כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (שלישי) כי שירותי הביטחון במדינה עצרו את הית'ם מזאחם, עיתונאי בערוץ "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, באשמת ריגול למען ישראל. עוד ציינו בכלי התקשורת בארץ הארזים כי האתר הסיר את כל תמונותיו מהארכיון הדיגיטלי. במידה ותנסו להיכנס לעמוד הכתב של מזאחם, תקבלו שגיאה 404.

עוד דווח, כי לאחר שהעיתונאי נעלם מהעין במהלך התקופה האחרונה, משפחתו הייתה סבורה כי הוא נחטף, אך לאחר בדיקה שערכו, התברר כי הוא נעצר על ידי שירותי הביטחון במדינה, מבלי שימסרו פרטים על התקדמות החקירה. על פי הדיווח, מזאחם מקושר למרכז למחקר אסלאמי, ותושב העיירה משע'רה, הממוקמת בדרום הבקאע.

מקורות המעורים בפרטים ציינו כי בכל מאמריו שפורסמו באתר של ערוץ אל-מיאדין, קרא להתקומם נגד ההנהגה של הרשות הפלסטינית ותיאר אותה כסוכנת של ישראל. הערוץ המזוהה עם ארגון הטרור השיעי, מנוהל על ידי עיתונאי אל-ג'זירה לשעבר, ע'סאן בן ג'ידו, שהשיק אותו לאחר מלחמת האזרחים במדינה, ואימץ גם עמדה התומכת בנשיא הסורי, בשאר אסד.

בחודש דצמבר האחרון, דווח בלבנון כי כוחות הביטחון במדינה עצרו 185 אזרחים החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל, מרגע תחילת הקריסה הפיננסית לפני כשלוש שנים במדינה שבה רוב אוכלוסייתה נמצאת מתחת לקו העוני. מספר זה מהווה מספר שיא לעומת שנים קודמות, כך למשל נעצרו למעלה מ-100 איש באשמת ריגול למען ישראל בלבנון בין אפריל 2009 ל-2014, כאשר רובם המוחלט היו אנשי צבא או אנשי תקשורת.