מבוכה דיפלומטית: רומניה נאלצה בימים האחרונים להחזיר את השגריר שלה מקניה לאחר שנודע כי במהלך כנס האו"ם שנערך בבירה ניירובי, הבחין בקוף בחלון חדר הישיבות והוציא מפיו אמירה גזענית כשאמר: "הקבוצה האפריקאית הצטרפה אלינו". שר החוץ של קניה הגיב לתקרית ואמר כי "אני מזועזע ונגעל מהדברים שאמר השגריר הרומני בהתייחסו לחברי הקבוצה האפריקאית. זה בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת שזה מתרחש במאה ב-21 בניירובי".

על פי רשת CNN, דיפלומטים אפריקאים זעמו על האמירה של השגריר הרומני, ואיימו להחרים כל אירוע שבו עתיד להשתתף. שגריר דרום סודאן בקניה, צ'ול אג'ונגו, ששימש גם כיו"ר הקבוצה האפריקאית בכנס, אמר כי "הקבוצה האפריקאית מגנה בצורה החזקה ביותר את ההתבטאויות המעליבות, הגזעניות והמשפילות". 

מקור דיפלומטי ציין כי "לשגריר רומניה אין נטיות גזעניות" וכי "אם היה מבחין בלטאה, ציפור או נחש, אני בטוח שהוא היה אומר את אותם הדברים בדיוק". משרד החוץ הרומני הוציא התנצלות והצהיר כי "אנו מקווים שהתקרית הבודדת לא תשפיעה על היחסים העמוקים עם מדינות אפריקה. משרד החוץ הרומני מתחרט על המצב, ואנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע. אנו דוחים בתוקף את ההתנהגות שאינה עומדת בקנה אחד עם מה שאנו מאמינים בו".

כלי התקשורת ברומניה מתחו ביקורת על התנהגות השגריר, וציינו כי לא מדובר בפעם הראשונה שנציג דיפלומטי גורם למבוכה. בשנת 2014, השגריר הרומני בארמניה, הוחזר לאחר שהשמיע בדיחות אנטישמיות על בוסים יהודים, והטיל ספק במוסר של הקהילה הלהט"בית. שנה לאחר מכן, ב-2015, בוקרשט התנצלה לאחר שנציג רומני שהשתתף בכנס מיוחד בשגרירות בפריז, הביע תיאורים לא מחמיאים של כמה מהאורחים.