מאולם בית המשפט לאולם הנשפים: נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ קיים אתמול (שלישי) ערב התרמה חגיגי בניו ג'רזי, שעות ספורות לאחר שהתייצב בבית המשפט בפלורידה וכפר באישומי החזקת חומרים מסווגים ללא אישור.

טראמפ הסגיר את עצמו לבית המשפט וכפר באשמה בפרשת המסמכים
טראמפ שיגר איום מרומז לביידן: "אמנה תובע מיוחד ש'ירדוף' אחריו"
חומרים על תוכניות גרעין ונקודות תורפה בארה"ב: נחשפו האישומים נגד טראמפ בפרשה המסמכים המסווגים

טראמפ מסתמך בקמפיין הנוכחי על תרומות קטנות, והתרומה המינימלית באירוע עמדה על אלף דולר. סך הכל הצליח לאורך הערב הנשיא לשעבר לגייס כ-2.04 מיליון דולר. 

אתמול, כאמור, הסגיר טראמפ את עצמו בבית משפט במיאמי, מה שהוביל להליך הרשמי של הגשת כתב האישום והמעצר. במהלך הדיון, כפר טראמפ בהאשמות כלפיו. מי שעוד כפר בהאשמות וטען לחפותו, הוא עוזרו, וולט נאוטה. בתום דיון קצר שוחרר הנשיא לשעבר ללא תנאים מגבילים, ונאסר עליו ליצור קשר עם העדים נגדו.

טראמפ נאשם ב-31 סעיפים בפרשת המסמכים המסווגים שנמצאו בביתו שלא כדין, גם לאחר שסיים את כהונתו כנשיא בבית הלבן. בנוסף לשמירה מכוונת של מסמכים באחוזתו, הנשיא לשעבר מואשם בסעיף אחד בקשירת קשר לשיבוש הליכי משפט, הסתרת מסמך, הסתרת מסמך בחקירה פדרלית, תוכנית להסתרת הצהרות ומיצגים כוזבים. גם מקורבו של טראמפ וולט נאוטה מואשם בכתב האישום.

מסמכים מסווגים שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ אחסן בקופסאות במאר-א-לאגו כללו מידע בנוגע ליכולות ההגנה והנשק של ארה"ב ושל מדינות זרות, כולל תוכניות גרעין אמריקאיות, לפי כתב האישום. עוד נכתב כי המסמכים הכילו מידע על נקודות תורפה פוטנציאליות של ארה"ב ובעלות בריתה למתקפה צבאית - וכן תוכניות לתגמול אפשריות בתגובה למתקפה זרה.  

"המסמכים המסווגים שטראמפ אחסן בתיבות שלו כללו מידע בנוגע ליכולות ההגנה והנשק של ארה"ב ושל מדינות זרות כאחד; תוכניות הגרעין של ארצות הברית; פגיעות פוטנציאליות של ארצות הברית ובעלות בריתה להתקפה צבאית; ותוכניות לתגמול אפשריות בתגובה למתקפה זרה", נכתב בכתב האישום. לפי כתב האישום, טראמפ שמר מסמכים מכמה זרועות מודיעין של ממשלת ארה"ב, כולל ה-CIA, משרד ההגנה, הסוכנות לביטחון לאומי, משרד האנרגיה ומחלקת המדינה.