על רקע הדיווחים כי החלה "מתקפת הנגד" של אוקראינה, אתר Naval News דיווח כי "רוסיה הכפילה את מספר הדולפינים המאומנים השומרים על הצי בים השחור". זאת, בעקבות החשש בצמרת הצבא הרוסי ממתקפות אוקראיניות באזור. על פי ההערכות, רוסיה משתמשת כעת בשישה או שבעה דולפינים, לעומת ארבעה שהיו בתחילת המלחמה, על מנת לכסות שטח רחב יותר. זאת, לאחר שורה של תקיפות אוקראיניות על העיר סבסטופול, עיר הנמל הגדולה השוכנת לחופי הים השחור.

על פי הדיווחים, רוסיה הגדילה את מספר הדולפינים כחלק מהגברת אמצעי ההגנה כנגד ניסיונות אוקראינים לפגוע באתרים אסטרטגיים ובנשק רוסי באזור. הדולפינים המיומנים יוכלו לזהות מטרות ולשלוח אותות בחזרה למפעילים, כמו כן, הם אומנו על מנת לזהות מוקשים וצוללנים בקלות רבה יחסית.

ספינות של הצי הרוסי בנמל סבסטופול (צילום: gettyimages)
ספינות של הצי הרוסי בנמל סבסטופול (צילום: gettyimages)

עוד דווח, כי הצבא הרוסי חרד מהתגברות התקיפות האוקראיניות על האתרים האסטרטגיים, והדולפינים כאמור, נועדו על מנת "ליירט" צוללנים בסמוך לנמל סבסטופול. כלי התקשורת טענו כי רוסיה הקימה מחדש את "יחידת הדולפינים" לאחר סיפוח קרים ב-2014, כשב-2013, רוב הדולפינים שאומנו נעלמו בים השחור.

כיום, הדולפינים משמשים כחלק מההגנה הרב-שכבתית של רוסיה בים השחור, המורכבת גם ממסוקים, סירות מהירות ויחידות עילית הממוקמים בין היתר בסמוך לנמל סבסטופול. פתח הנמל עצמו מורכב מלא פחות מחמישה שכבות של רשתות ומחסומים צפים. בסביבת הנמל הגדול מותקנות גם מערכות הגנה האווירית כמו SA-15.