נשיא אלג'יריה, עבדאלמדג'יד טבון, ונשיא רוסיה ,ולדימיר פוטין, חתמו היום (חמישי) על הסכם "שותפות אסטרטגית מעמיקה", שלדברי הנשיא טבון זהו הסכם המאפשר את חיזוק האינטגרציה הכלכלית בתחומים שונים כגון מכניקה, רפואה, חקלאות ותחומים נוספים. 

"פי חמישה יותר": ההפסדים של רוסיה במלחמה באוקראינה ממשיכים להיחשף

בהסכם נכללו גם סעיפים לגבי הרשות השופטת והסגרת מבוקשים, סעיפי שיתוף פעולה בתחום הטכנולוגיה והתקשורת, שיתוף פעולה בתחום החקלאות והגנת הצומח, בתחום התרבות, תחום משאבי המים ועוד.

הסכם השותפות האסטרטגית שנחתם בין שתי המדינות הינו פיתוח משותף של ההסכם האסטרטגי שנחתם על ידי שתי המדינות בשנת2001, שכן הוא יאפשר מסגרת חדשה ליחסים בין שתי המדינות בתחום הכלכלי והאסטרטגי.

בהתייחסות ללחצים המערביים המופעלים על מדינות המזוהות עם רוסיה בעקבות המלחמה, ציין טבון כי "שימור עצמאותנו מגיע עם סיוע רוסיה בחימושנו והגנה על חירותנו בתנאים אזוריים קשים מאוד". כמו כן, אמר:  "יש מצבים ולחצים שלעולם לא יכולים להשפיע על הידידות הקיימת בינינו".

טבון, שהגיע ביום שלישי האחרון בערב למוסקבה לביקור רשמי, סבר כי "קבלת הפנים החמה מעידה על עומק הידידות בין אלג'יריה ורוסיה", והוסיף כי היחסים בין שתי המדינות "לא השתנו במשך יותר מ-60 שנה, וכן אלג'יריה תישאר נאמנה למערכת היחסים ולידידות הזו".

בהמשך לחתימה על ההסכם, פוטין העניק הזמנה לטבון להשתתף בפסגת רוסיה-אפריקה במושב השני שלה, המתוכננת ב-2 ביולי. "אנו שמחים לפגוש אותך בפסגת רוסיה-אפריקה הקרובה בסנט פטרסבורג", הזמין, והתייחס לתכנית פתיחת גן על שם מייסד המדינה האלג'יראית המודרנית, אמיר עבדאלקאדר, במוסקבה, המייחסת לדבריו "אינדיקציה ליחסים ההיסטוריים בין שתי המדינות".