בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי ארה"ב מקיימת משא ומתן עם איראן על מנת לנסות ולהגביל את תוכנית הגרעין שלה, וזאת דרך גיבוש הבנות משותפות, הכוללות שחרור של מספר אזרחים אמריקאים והפשרת נכסים איראניים בחו"ל, כך מסרו גורמים מערביים ואיראניים.

באופן חשאי באו"ם ובעומאן: פרטים חדשים על שיחות ארה"ב - איראן

הצעדים הבאים יוכרו כ-"הבנות" ולא כהסכם רשמי, אשר יכללו גם בדיקה מקיפה של הקונגרס האמריקאי, בו מחוקקים רבים מתנגדים להענקת הקלות נוספות לאיראן בשל הסיוע הצבאי לרוסיה, הדיכוי שלה מבית ותמיכתה בגורמים המסכלים את האינטרסים האזוריים של ארה"ב.

ממשלו של ג'ו ביידן, שלא הצליח להחיות את הסכם הגרעין עם איראן משנת 2015, מקווה להטיל מחדש מספר מגבלות על איראן כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני שעלול לאיים על ישראל ולהאיץ מרוץ חימוש אזורי. לעת עתה, ממשלת ארה"ב דוחה את הדיווחים לפיהן היא מחפשת הסכם ביניים, תוך שימוש בהכחשות שנבחרו בקפידה ומשאירות את האופציה לכינון "הבנות" פחות רשמיות. 

בתוך כך, הוול סטריט ג'ורנל דיווח השבוע כי ארה"ב קיימה שיחות דיפלומטיות חשאיות עם איראן על מנת לצנן את המתיחות, להביא לעסקת שבויים בין המדינות, ולבלום כאמור את תוכנית הגרעין שלה. על פי הדיווח, הדיונים בין הצדדים התקיימו בניו יורק כבר בחודש דצמבר האחרון, כשבתקופה האחרונה אף ערכו הצדדים שלוש פגישות במוסקט שבעומאן.