על רקע הדיווחים כי קייב כבר פתחה ב"מתקפת הנגד" נגד רוסיה, מפקדים בכירים בצבא האוקראיני הצהירו כי כוחותיהם "מתקדמים בהדרגה בכל הגזרות שבהם תוקפים". לטענתם, "רוסיה ממעיטה בחשיבותה של המתקפה, והנשיא פוטין אומר כי אין לה סיכוי להצליח". סגנית שר ההגנה של אוקראינה, האנה מליאר, הדגישה כי "הכוחות עוסקים בתנועות אקטיביות כדי להתקדם בכמה כיוונים במקביל".

סגנית שר ההגנה הוסיפה כי "היחידות שלנו השיגו הצלחות טקטיות בכל הגזרות, הם מתקדמים בצורה משמעותית, ונכון לעכשיו, הם התקדמו למרחק של שני קילומטרים לפחות לכל כיוון". במקביל, גם רוסיה ממשיכה במתקפות שלה ברחבי אוקראינה, כשמהלך הלילה נשמעו פיצוצים בסמוך לזפוריז'יה. חיל האוויר האוקראיני מסר כי רוסיה שיגרה טילים בליסטיים למזרח המדינה, וקרא לאזרחים האוקראינים להישאר במקלטים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)

כלי רכב צבאיים רוסים שהושמדו באוקראינה (צילום:  REUTERS/Jorge Silva)
כלי רכב צבאיים רוסים שהושמדו באוקראינה (צילום: REUTERS/Jorge Silva)

בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר הלילה כי "היום היה רווי באירועים ובדיונים ארוכים שעסקו בביטחון וביכולות המשותפות שלנו להגן על העקרונות והמטרות של אמנם האו"ם. קראתי למנהיגים האפריקאים להשתתף בפסגת השלום העולמית שאנו מתכננים אותה. קולה של אוקראינה יישמע בכל בעולם ונערב בשיחות את כל מי שתומך ביישום נוסחת השלום".

דבריו של זלנסקי מגיעים על רקע הגעתה של משלחת אפריקאית לאוקראינה, בראשותו של נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, על מנת לקדם את שיחות השלום עם רוסיה. במהלך הביקור, נשמעו פיצוצים בקייב, וחברי המשלחת שהו זמן רב במקלטים. ראש לשכתו של זלנסקי, אנדריי ירמק, התייחס לאירוע ואמר כי "פוטין מראה כי הוא מתעלם מביטחונם של המנהיגים הזרים, לא ממש אכפת לו". המשלחת האפריקאית, שמורכבת גם מנשיאי סנגל וזמביה, וכן נציגים ממצרים, קונגו ואוגנדה, צפויים לקיים שיחות גם הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין. דוברו של נשיא דרום אפריקה הצהיר כי "זו הפעת הראשונה שאפריקה מאוחדת מאחורי הרצון לפתור את הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה".