מתקפת טרור רצחנית באונגדה: המשטרה המקדומית דיווחה היום (שבת) כי 40 תלמידים נהרגו במתקפת טרור שאירעה בבית ספר תיכון במערב המדינה. מי שביצע את הפיגוע, הם פעילי "הכוחות הדמוקרטיים של בעלות הברית" (ADF) שנשבעו אמונים למדינה האסלאמית. לאחר המתקפה, נמלטו מהמדינה דרך הגבול הסמוך עם הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, תוך שהם לוקחים איתם בני ערובה.

על פי הדיווחים המקומיים, במהלך המתקפה, כוחות הארגון שרפו חדרי מעונות ובזזו מזון מבית הספר. כמו כן, על פי הדיווחים, שמונה בני אדם נוספים נפצעו, חלקם במצב קשה, ופונו לבית החולים המקומי. בתוך כך, כוחות צבא פתחו במרדף אחר מי שלטנעתם ביצע את המתקפה, לאחר שאלו נמלטו לכיוון הפארק הלאומי "וירונגה" ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. בחודש אפריל האחרון, אירעה מתקפת טרור קטלנית בקונגו, בה נהרגו 20 בני אדם. אוגדנה אף שלחה מספר חיילים, על מנת לסייע לצבא המקומי.

ארגון ה-ADF, אשר מוגדר בארגון טרור בכמה מדינות, בהן ארה"ב, נחשב לארגון הקטלני והאכזרי ביותר מבין עשרות המיליציות החמושות המסתובבות במזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. הארגון הוקם בשנת 1995 על ידי קואליציה של כוחות מורדים, בהם צבא השחרור המוסלמי של אוגנדה, והצבא הלאומי לשחרור אוגנדה, כדי להילחם בממשל המקומי. ב-2013, החל הארגון לתקוף גם מטרות של צבא קונגו, מה שהוביל למלחמה קשה בין הצדדים. מנהיג הארגון ברח לטנזניה ב-2015, שם הוא נעצר והוסגר כדי לעמוד בדין באשמת טרור.