אולנה זלנסקה, רעייתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נחתה אתמול בישראל במסגרת ביקור מדיני. זלנסקי תהיה האורחת של רעיית הנשיא מיכל הרצוג.

עוד נמסר כי חלק מהביקור יהיה פרטי ותחת אחריותה של שגרירות אוקראינה בישראל, וחלקו הרשמי, המשותף עם הרצוג, יעסוק בנושאים ההומניטריים. במרכז הביקור תעמוד סוגיית ההתמודדות עם פוסט־טראומה באזורי המלחמה.

היום זלנסקה והרצוג צפויות להגיע לבית החולים לילדים ספרא בשיבא תל השומר, ולהיפגש עם הילדים, אוקראיניים וישראלים, המטופלים בבית החולים.

לאחר מכן, השתיים ימשיכו לדיון מקצועי עם הקואליציה הלאומית לטראומה וארגון נט״ל, העוסקים בטיפול בילדים ונפגעי טראומה על רקע לאומי, בהשתתפות נציגים בכירים ממשרד החוץ ומהאיחוד האירופי. אל הביקור תתלווה נציגת האיחוד האירופי קטרינה מטרנובה.

זלנסקה, שזהו ביקורה הראשון בישראל, תבקר גם במוזיאון יד ושם במסגרת שהותה בארץ. בעבר היא אמרה כי אזרחי אוקראינה "לומדים הרבה מישראל בכל הנוגע לחוסן לאומי".

בתוך כך, בעקבות בקשת מזכיר המדינה האמריקאי לויד אוסטין, שר הביטחון יואב גלנט, השוהה בפריז בימים אלו, צפוי לשוחח טלפונית עם עמיתו האוקראיני אולקסי רזניקוב.

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין איים אתמול כי תיאורטית, שימוש בנשק גרעיני במלחמה הוא אפשרי, "במקרה של פגיעה או סכנה לטריטוריה הרוסית או לקיומה של רוסיה. למרות זאת, אין צורך בכך", הוסיף. עוד טען הנשיא כי לרוסיה יש יותר נשק גרעיני מלנאט"ו, והוסיף כי "נשק גרעיני טקטי כבר הועבר לבלארוס. טנקים מערביים מושמדים ונשרפים באוקראינה, ואין ספק שכך יקרה גם למטוסי ה־F36". כמו כן, אמר כי הכוחות הרוסיים יכולים לגרום להרס של חלקים שלמים במרכז קייב.

בתוך כך, ביומיים האחרונים נמשכו תקיפות הטילים והכטב"מים של רוסיה נגד מטרות אזרחיות בקייב ובערים אחרות. לפחות 20 אנשים נהרגו.

הנשיא האוקראיני זלנסקי האשים את רוסיה כי בכוונתה לפוצץ את תחנת הכוח הגרעינית בזפורידז'ה, "במטרה להפעיל סחטנות גרעינית נגד אוקראינה והמערב".