חשש מהמשך "מתקפת הנגד" האוקראינית? המודיעין הבריטי העריך הבוקר (שני) כי הצבא הרוסי החל להעביר כוחות גדולים כדי לתגבר את הגדודים בזפוריז'יה ובאחמוט. הבריטים ציינו כי "זה עשוי להיות כרוך בכמה אלפי חיילים מהארמייה ה-49 והחטיבה הממונעת ה-34, וכן גם כוחות מוטסים וכוחות ימיים". במקביל, המכון לחקר המלחמה (ISW) מעריך כי קייב תעצור את "מתקפת הנגד".

עוד הוסיף משרד ההגנה הבריטי כי הפריסה מחדש של כוחות כה גדולים בעשרה הימים האחרונים, משקף ככל הנראה את תפיסת הקרמלין, כי אוקראינה תרחיב את המתקפה באזור דניפרו. עם זאת, הבריטים ציינו כי ייתכן שהמתקפה לא תתרחב באזור, בשל פיצוץ סכר נובה-קחובקה שבאזור חרסון. בתוך כך, המכון לחקר המלחמה (ISWׂ) העריך כי ייתכן שקייב אף תעצור זמנית את "מתקפת הנגד", על מנת "לחשוב מחדש" על הטקטיקה והפעולות העתידיות בשדה הקרב.

מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: gettyimages)
מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: gettyimages)

ירי ארטילרי של הצבא האוקראיני (צילום: Getty images)
ירי ארטילרי של הצבא האוקראיני (צילום: Getty images)

מוסקבה מצדה טענה כי הצליחה להדוף את הכוחות האוקראינים באזור מזרח דונצק, וכך גם בסמוך לריבנופול ונובודריבקה. זאת, לאחר שסגנית שר ההגנה האוקראיני, חנה מליאר, טענה כי קייב כבשה מחדש שמונה ישובים במהלך השבועיים האחרונים. בפוסט שפרסמה בטלגרם כתבה כי המתקפה האוקראינית אירעה בכמה אזורים, ברדיאנסק, מליטופול וזפוריז'יה. כמו כן, כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי אוקראינה ממשיכה לתקוף בסמוך לעיר בלגורוד. על פי הדיווחים המקומיים, שבעה אזרחים נפצעו בתקיפה הלילית, במהלכה נפגעו חמישה בניינים. 

ביום שבת האחרון, הודיעו מפקדים בכירים בצבא האוקראיני הצהירו כי כוחותיהם "מתקדמים בהדרגה בכל הגזרות שבהם תוקפים". לטענתם, "רוסיה ממעיטה בחשיבותה של המתקפה, והנשיא פוטין אומר כי אין לה סיכוי להצליח". סגנית שר ההגנה של אוקראינה הדגישה כי "הכוחות עוסקים בתנועות אקטיביות כדי להתקדם בכמה כיוונים במקביל".

מליאר הוסיפה כי "היחידות שלנו השיגו הצלחות טקטיות בכל הגזרות, הם מתקדמים בצורה משמעותית, ונכון לעכשיו, הם התקדמו למרחק של שני קילומטרים לפחות לכל כיוון". במקביל, גם רוסיה ממשיכה במתקפות שלה ברחבי אוקראינה, כשמהלך הלילה נשמעו פיצוצים בסמוך לזפוריז'יה. חיל האוויר האוקראיני מסר כי רוסיה שיגרה טילים בליסטיים למזרח המדינה, וקרא לאזרחים האוקראינים להישאר במקלטים.