איראן ממשיכה להדק את יחסיה עם המדינות באזור: מקורות איראנים מסרו היום (שני) לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", היוצא לאור בלונדון, כי שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, יבקר בסולטנות עומאן כחלק מהידוק היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. המקור הוסיף כי "הביקור בא כחלק מ"קידום היחסים עם המדינות השכנות", ובמהלכו ידונו על "נושאים בעלי עניין משותף וחיזוק היחסים הבילטרליים".

ביקורו של שר החוץ האיראני במוסקט, בירת עומאן, מגיע שלושה שבועות בלבד לאחר שהיית'ם בן טארק אאל סעיד, סולטן עומאן, ביקר בטהרן ואף נפגש עם בכירים איראנים. יש לציין כי על פי הדיווחים, עומאן שימשה כמתווכת בין הרפובליקה האסלאמית לארה"ב בעניין הסכם הגרעין ועסקת חילופי שבויים אפשרית.

בית האופרה המלכותי במוסקט שבעומאן (צילום: REUTERS/Christopher Pike)
בית האופרה המלכותי במוסקט שבעומאן (צילום: REUTERS/Christopher Pike)

רק אתמול התייחס שר החוץ של הסולטאנות, סעיד באדר אל-בוסאיידי, לאפשרות כי מדינתו תגיע להסכם נורמליזציה עם ישראל. במהלך דבריו לאתר "אל-מוניטור", הציב תנאים לכינון היחסים המלאים, כשהתנאי הבסיסי לדבריו, הוא הקמת מדינה פלסטינית.

שר החוץ העומאני הדגיש שהסולטנות פתוחה למערכת יחסים עם ישראל, אך הדגיש כי "זה לא יבוא על חשבון התעלמות וסגירת הדלת מול הפלסטינים, כל מערכת יחסים מלאה עם ישראל צריכה להתקיים במקביל להסכם מלא, שבו היא מתחייבת להכיר במדינה הפלסטינית". עוד ציין אל-בוסאיידי, כי עומאן מוכנה לסייע בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני, "כאשר הלך הכוח והמוכנות יהיו נוכחים במחנה הישראלי, אך למרבה הצער איננו רואים זאת כרגע".