נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ התייחס לאישומים כלפיו בריאיון ראשון מאז הגשת כתב האישום נגדו, בו הסביר מדוע לטענתו לא החזיר את המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו שהוחזקו בניגוד לחוק כפי שמפורט ב-37 האישומים הפדרליים כנגדו. 

טראמפ הסגיר את עצמו לבית המשפט וכפר באשמה בפרשת המסמכים

טראמפ מצידו הגן בריאיון לפוקס ניוז הגן על האחסון שלו של מסמכים מסווגים ונשבע להמשיך ולרדוף אחרי המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ב-2024 למרות צרותיו המשפטיות. 

הנשיא לשעבר ישב עם ברט באייר מפוקס ניוז לראיון בלעדי רחב היקף, שישודר בשני חלקים היום ומחר ב"דוח מיוחד". באייר אמר לעמיתתו מרתה מקאלום ב"הסיפור" שהראיון מתייחס כמעט ל"כל שאלה שהיית רוצה לשאול את הנשיא לשעבר".

בקטעים ששודרו מהראיון, טראמפ הגן על חוסר רצונו למסור את המסמכים באחוזתו במאר-א-לאגו תוך שהוא מכוון לעבר מינהל הארכיונים והרשומות הלאומי (NARA) כאשר נלחץ על פרטי כתב האישום על ידי באייר.

"הדרך היחידה ש-NARA תוכל לקבל אי פעם את הדברים האלה בחזרה תהיה להגיד בבקשה, בבקשה, בבקשה האם אנחנו יכולים לקבל אותו בחזרה", אמר טראמפ.

"הם כן ביקשו את זה", הגיב מנחה פוקס ניוז.

"לא, דיברנו", התנגד טראמפ.

"הם אמרו שאתה יכול להחזיר את המסמכים ואז הם הלכו למשרד המשפטים לזמן אותך להחזיר את המסמכים", השיב באייר.

טראמפ ציין שהם "מעולם" לא נקטו בדרך פעולה זו בעבר עם נשיא לשעבר.

"למה לא פשוט למסור אותם אז?" באייר לחץ.

"בגלל שהיו לי קופסאות. אני רוצה לעבור על הקופסאות ולהוציא את הדברים האישיים שלי. אני לא רוצה למסור את זה עדיין ל-NARA. והייתי מאוד עסוק כמו שראיתם", אמר טראמפ.

באייר אמר כי על פי כתב האישום, טראמפ הנחה את עוזריו להעביר את המסמכים למקומות אחרים למרות שהתעקש כי החזיר אותם במלואם - "כשלא עשית זאת", הדגיש באייר.

טראמפ אמר שהוא סירב לשלוח את הקופסאות ל-NARA עד שיספיק להוציא את "הדברים שלו". "לפני שאני שולח ארגזים, אני צריך להוציא את החפצים שלי", אמר. "הקופסאות האלה היו משובצות בכל מיני דברים".

כאמור מוקדם יותר החודש, הנשיא לשעבר הואשם ב-37 סעיפי אישום פדרליים, כולל שמירה מרצון של מידע הגנה לאומי, קשירת קשר לשיבוש הליכי משפט והצהרות כוזבות. הוא טען לחפותו.