האחים בוריס וארקדי רוטנברג, הם שניים מהאוליגרכים הרוסים הבולטים ביותר, עליהם הוטלו סנקציות לאחר סיפוח קרים ע"י רוסיה בשנת 2014. מספר הודעות מייל שהודלפו, מציגות את הדרכים חסרות התקדים שבהן הם הצליחו לשמור על הונם, כמו גם בנוגע לגורמים שסייעו להם בכך. 

ישראל תעביר טנקים לאוקראינה? דיווח מפתיע בתקשורת הגרמנית
בן בריתו של פוטין: "יש במערב אדם אחד שיכול לביא לסיום המלחמה"

במהלך ילדותם בלנינגרד, השניים למדו שיעורי אומנויות לחימה עם הנשיא העתידי ולדימיר פוטין. מערכת היחסים החמה נמשכה לאורך השנים בין הצדדים. עם השנים, ככל שגדל כוחו הפוליטי של פוטין, כך גדל הונם של צמד האחים באופן ישיר. 

כוחות הצבא האוקראיני בירי ארטילרי לעבר כוחות הצבא הרוסי (צילום : רויטרס)

עם זאת, לאחר פלישת רוסיה לקרים בשנת 2014, יחסיהם עם פוטין משכו תשומת לב לא רצויה מבחינתם מצד המערב. האחים חשו כי הונם נמצא בסכנה, ופעלו רבות על מנת למנוע מהמערב לפגוע בהם בנקודה הקריטית הזו. 

לבסוף, מאמציהם נשאו פרי. המגזין "פורבס" העריך השנה את הונם של השניים ב-4.9 מיליארד דולר. במשך שנים, הם הצליחו להחזיק בנכנסים שונים ברחבי העולם. בין היתר, וילה בספרד, יאכות יוקרה ואף חברות שונות שמוקמו בים, על מנת להתחמק מתשלום מס. 

בנוסף, בתכתובות המייל נחשף כי המאמצים לאורך השנים לשמור על הונם, תואמו ע"י איש עסקים רוסי, ואף ע"י עורכי דין, בנקאים ומנהלי נכסים ממדינות מערביות שונות. כמו כן, הם החזיקו בנכסים ברחבי העולם, תוך שהם דואגים להסתיר את בעלותם עליהם.