שכח מה השנה? נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בן ה-80 ממשיך לעורר תשומת לב עולמית עם התבטאות מוזרה נוספת. שלושה ימים בלבד לאחר שאמר "אלוהים, נצור את המלכה" שהלכה לעולמה, הוא תועד בנאום מבטיח ש"עד 2020 נגשים את יעדי השימור שלנו". 

שכח מה השנה? ביידן: "עד 2020 נגשים את יעדינו" (צילום : רשתות חברתיות)

ההתבטאות של הנשיא האמריקאי מצטרפת לשורת אירועים המעלה סימן שאלה לגבי כשירותו לרוץ שוב בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024. רק לפני כמה ימים הנשיא בן ה-80 סיים נאום שנשא במשפט "אלוהים, נצור את המלכה". 

סגנית מזכיר דוברות הבית הלבן, אוליביה דלטון, טענה לאחר מכן, כי הוא "הגיב למישהו מהקהל", אך ההסבר הסביר יותר הוא שככל הנראה ביידן שכח כי המלך צ'ארלס עומד כעת בראש הממלכה המאוחדת, לאחר שהמלכה אליזבת' הלכה לעולמה בחודש ספטמבר האחרון.

במקרה אחר שגרר תשומת לב רבה תועד הנשיא כשהוא מועד ונופל מסיבה לא ברורה, אך נעמד בחזרה על רגליו בעזרת המאבטחים והמלווים שהיו לצדו. זאת במהלך באירוע רשמי שנערך בתחילת החודש בבסיס חיל האוויר האמריקאי.  

הנשיא ביידן נופל על הבמה באירוע רשמי (צילום : שימוש לפי סעיף 27א')

באירוע אחר, באוקטובר 2022, אירח הנשיא אירוע מיוחד לכבוד יום ההולדת של סגנית ארה"ב, קמלה האריס, שחגגה יום הולדת 58. במהלך נאומו, הנשיא פנה לסגניתו ואמר "היום זה יום ההולדת של קמלה, היא חוגגת 30, יום הולכת שמח לנשיאה המצוינת שלנו, אנחנו יודעים שאמא שלך תמיד איתך".

גילו של הנשיא המכהן הפך לשיח מרכזי בפוליטיקה האמריקאית בתקופה אחרונה, לאחר שהכריז על ריצה נוספת לנשיאות ב-2024. הכרזתו הובילה לתגובות קשות אפילו מצד מצביעים דמוקרטים, אך גם מפוליטיקאים אמריקאים בכירים, וכאלו שכבר הכריזו על ריצה לנשיאות.

ניקי היילי, חברת המפלגה הרפובליקנית, עוררה סערה כשהתייחסה לגילו של הנשיא המכהן  ואמרה כי "הוא צפוי למות תוך חמש שנים". עוד הדגישה, כי "תומכיו יצטרכו לסמוך על סגנית הנשיאה, קמלה האריס, אם הוא יזכה להיבחר מחדש לבית הלבן בשנה הבאה".